מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הבית של יעל

יעל והמוצג שבנתה
פרטי המוצג
יעל זוכת תחרות "סיפור משפחתי" של בית התפוצות

יעל ליברמן היא מהזוכים בתחרות "סיפור משפחתי" הנערכת מדי שנה בבית התפוצות. במסגרת התחרות מכינים המשתתפים מוצג שמספר את סיפורה של מדינת ישראל באמצעות סיפור משפחתי פרטי. יעל זכתה באחת מקטגוריות התחרות הודות לחקר מעמיק, ליצירתיות, למקוריות, לרמת ביצוע גבוהה ולהפגנת חיבור לעם היהודי.

שם המוצג: מילדותה ועד היום

יעל כותבת על המוצג: "שם המוצג בא מהזמן של היותי ילדה לזמן של היום. ההשראה שלי לעבודה היא הבתים הקטנים והצפופים של פעם לבתים החדשים והרחבים של היום: כאשר משלבים את שניהם יחד נוצרת הרמוניה. לכן ההשראה שלי היא זו מהות היצירה, היא המיוחדות שבה כל דבר שונה בה מכל יצירה אחרת: צורת הבית, הפסלים ועוד. הרעיון המרכזי הוא סבתי שאני כל כך אהבתי, היא המרכז של כל היצירה, בלעדיה היצירה לא הייתה קיימת. הסיפור העיקרי הוא סבתי שנולדה ברוסיה עברה לפולין עלתה לישראל ושם עברה בין שתי ערים. בחרתי בנושא זה כי תמיד ענין אותי סיפור עלייתה של סבתי. משמעות המוצג עבורי הוא הסיפור והלמידה המרתקת, גיליתי הרבה יותר על סבתי מאז העבודה. הנושא מתחבר לסיפורו של העם היהודי בגלל סיפורי העלייה הרבים."

כדי לקרוא כתבה במקומון חולון ראשון לציון ובת ים אודות זכייתה של יעל בתחרות לחצו כאן 

הזוית האישית

מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות, מקיים זו השנה ה-26 תחרות בינלאומית בה משתתפים צעירים וצעירות מהעולם היהודי; ארה"ב, אמריקה הלטינית, אסיה, דרום אפריקה, אוסטרליה, אירופה וישראל. התחרות מזמינה את התלמידים והתלמידות ליצור מוצג אמנותי-חזותי הקשור בסיפור המשפחתי שלהם ותואמת את למודי משפחה-קהילה-עולם יהודי ושנת בר ובת מצווה בארץ וברחבי העולם. ייחודה של תחרות סיפור משפחתי בכך שהלימוד העיוני מקבל ביטוי אמנותי והופך למוצג מוזיאוני.

מילון

הגירה
הגירה היא תנועת אוכלוסייה העוברת ממקום למקום, בתוך מדינות או בין מדינות, לתקופות קצובות או לצמיתות. השימוש הנפוץ במושג הגירה נוגע לרוב לתנועה אנושית החוצה גבולות מדיניים לפרק זמן העולה על שנה. המושג הגירה מתייחס לכל מעבר של בני אדם אם מרצון, בחירה, אידאולוגיה או חיפוש אחר הזדמנויות חדשות או אם מחוסר רצון ובחירה כמו בזמן מלחמה, רעב, אסון טבע או סחר בבני אדם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבתי שכל כך אהבתי היא המרכז של כל היצירה, בלעדיה היצירה לא הייתה קיימת“

הקשר הרב דורי