מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הביקור בעיר הרוגייט

תעודות הוקרה של התכנית
פעילות כללית במסגרת התכנית
מידע מרגש על סבא רבא

שמי נועם טל, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, ומתעד סיפור מיוחד של סבתא שלי, מיכל טל, על סבא שלה:

במהלך שהותנו שלי ושל משפחתי באנגליה בשליחות בנק הפועלים ביקרנו בעיר הרוגייט. במרכז העיר היה תלוי באנר בו נכתב כי בעיר מתכנסת ועידה ע"ש הרב ליאו בק. נציגי הועידה הגיעו מאנגליה וארצות הברית. בהיותי בוגרת בית הספר ליאו בק בחיפה, התרגשתי מאוד לנוכח הבאנר וניגשתי למקום בו נערכה הועידה. כמובן שהצגתי עצמי כישראלית שלמדה בבית הספר בישראל ומיד הוזמנתי כאורחת על ידי יושב הראש.

במהלך השיחה עם יו"ר הועידה נשאלתי לשם משפחתי מנעוריי ובמה עסקו הוריי. סיפרתי כי לאבי הייתה מסעדה בו עבד עם הוריו. לרגע הייתה שתיקה מצד היו"ר ואז סיפר היו"ר כי לפני מלחמת העולם השנייה הוא היה סטודנט בטכניון בחיפה ואכל במסעדה של אבי והוריו. משפרצה מלחמת העולם והוריו לא הצליחו להעביר לו כסף למחייה בארץ, סבי נתן לו ולחבריו לאכול בחינם במסעדה עד לסיום לימודיהם וחזרתם לארה"ב. "בזכות סבא שלך", אמר היו"ר, "סיימתי את לימודי בטכניון".

אכן הייתה זו פגישה מרגשת וגאווה להיות נכדתו של סבא.

הזוית האישית

סבתא מיכל: לאחר שהייתי שותפה "לעבודת שורשים" עם כמה מילדיי ונכדיי, נהניתי גם הפעם לחזור על אירועים וחוויות מתקופת נעורי והפעם במתכונת קצת שונה. לצד הסיפור יכולתי הפעם להראות לנועם את ספר המשפחה שערכתי לאחרונה ובו שורשי המשפחה במלל ובתמונות מאז מלחמת העולם הראשונה, כך שאני מקווה שהעשרתי את ידיעותיו של נועם בתולדות המשפחה המורחבת.

נועם: בשנה שעברה עשיתי "מיני עבודת שורשים" ושם לא היה הרבה סיפורים והדברים לא היו מפורטים וכאן, בתכנית קשר הרב דורי שמעתי כל מיני סיפורים מעניינים על המשפחה של סבתא שלי וגם בכל הראיונות שהיו לפני כתיבת הסיפור למדתי על המשפחה של סבתא שלי ועל ילדותה בצורה מאוד מפורטת. זה היה מאוד מעניין ללמוד על סבתא שלי ולבלות זמן איכות איתה. אני רוצה לעשות עוד עבודות כאלה ואני מאוד שמח שהתאפשר לי לעשות את התיעוד הזה.

מילון

באנר
מודעת פרסום מעוצבת באתר אינטנרט, שמטרתה למשוך גולשים מהאתר אל אתר המפרסם.

הרוגייט
(באנגלית: Harrogate) עיירה במחוז צפון יורקשייר, אנגליה, הממלכה המאוחדת. בעיירה, נמצאים אצטדיון וורת'בי רואד, תיאטרון הרוגייט, והאולם המלכותי. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תשאף למצוא את הטוב והיפה. תלמד מהעבר ומהערכים עליהם גדלת. תאמין בעצמך וביכולות שלך ומה שלא יהיה ולאן שלא תפנה“

”בזכות סבא שלך סיימתי את לימודי בטכניון“

הקשר הרב דורי