מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האחווה המשפחתית של סבתא אסנת

סבתא אסנת ואיתמר
הורי סבתא ביום נישואיהם
המשפחתה המלוכדת של סבתא אסנת

שמי פאר אסנת, נולדתי בשנת 1949 בחיפה. אנחנו דור שמיני בארץ – הוריי נולדו בארץ, שם אמי הדסה בן אליהו, שם אבי יעקב בן אליהו, סבי שירת בצבא התורכי (בזמן שהתורכים שלטו בארץ הם הכריחו את הגברים הבריאים להתגייס לצבא התורכי). בזמנו, קריית אתא נקראה כפר עטה. לאחים הגדולים ממני יש תעודת זהות של פלסטין. אימי נולדה בירושלים והתחתנה עם אבי יליד חיפה. בשנת 1945 הורי עברו לגור בקריית אתא. אני נולדתי בשנת 1949 בקריית אתא. גדלנו 10 אחים בבית עם גינה גדולה, צריף גדול, בית לתפארת. אנחנו מבין וותיקי קריית אתא, אבי עבד בקיבוץ רמת יוחנן.

כל עשרת האחים יחד

תמונה 1

הייתה לנו ילדות מאוד יפה אך היו גם תקופות קשות בארץ בזמן המלחמות. במשפחתנו הגדולה לא חסר לנו דבר קיבלנו עזרה מהקיבוץ שאבי עבד, קיבלנו אוכל, בגדים ואפילו הנעלה. אחותי הגדולה עבדה ועזרה להורי לכלכל את המשפחה. שמות האחים שלי הם: מלכה, מנשה, אליהו, תמר, אפרים, אני-אסנת, דליה, ירדנה, ושמשון הצעיר. כאשר נולד אחי בן הזקונים, הורי קיבלו 100 לירות מראש הממשלה דוד בן גוריון.

האחים

תמונה 2
בילדותנו ידענו לאלתר משחקים – 7 אבנים, שחקנו קלאס, מחניים, 5 אבנים ועוד משחקים שאלתרנו. אצל הורי בחצר הגדולה, היו באים החברים של כל אחד מהאחים. ביתנו היה תמיד מרכז העניינים. עם השנים הכול השתנה. בכל חג חוגגים כל המשפחה המקסימה שלנו, לכל חג יש את התכונות המאפיינות של החג. עם המאכלים המיוחדים שלנו. בחג סוכות היינו מקשטים את הסוכה שאבי בנה ואת הקישוטים היינו מכינים מניירות צבעוניים. פעם אפילו זכינו בסוכה היפה ביותר מהמועצה של קריית- אתא. חג החנוכה מאפיין את חנוכיית הדורות, היום החנוכייה נמצאת אצל אחד האחים, כל המשפחה האחים והאחיות מתכנסים אצל אחי להדלקת נרות, מעבירים זיכרונות ונוסטלגיה.

חנוכיית הדורות

תמונה 3

בראש השנה ובחג הפסח מתכנסים כל האחים והאחיות עם כל המשפחה להרמת כוסית לכבוד החג. כמובן מברכים אחד את השני בברכות ובבשורות טובות.

המשפחה

תמונה 4

נישאתי לדוד פאר (פרביאז') בינואר 1968 בשנת 1969 נולד בני בכורי סהר, בשנת 1971 נולד בני קובי ובשנת 1978 נולד בני ניר- אבא של איתמר פאר.

ביום חתונתם

תמונה 5

יש לי שישה נכדים ליאב, עידו, נועה, שני נועם ואיתמר. אנחנו משפחה מאד שמחה וכל הנכדים אוהבים לבוא לסבתא אסנת.

עם הנכדים

תמונה 6

הזוית האישית

סבתא אסנת ממשפחת בן אליהו, משתתפת בקבוצת הקשר הרב דורי בבית ספר גבעת טל בקריית אתא יחד עם הנכד שלה איתמר פאר.

מילון

אחווה
שותפות גורל; חברות; ידידות, אהבת משפחה, להיות ביחד, בחגים באירועים משפחתיים.

ציטוטים

”חג החנוכה מאפיין את חנוכיית הדורות שלנו“

הקשר הרב דורי