מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האושר הוא בושם

לודמילה והתלמידות בבית התפוצות
לודמילה בצעירותה
סיפור חיי - לודמילה גבריאלוב

סיפור חיי – לודמילה גבריאלוב         

קוראים לי לודמילה, קראו לי כך בגלל שאבי אהב את השם הזה ורק בגיל שלושה חודשים בחרו לי שם ולפני כן לא היה לי שם. נולדתי בשנת 1946, בצורפינסק שבאוקראינה.

כאשר הייתי בת 7 אבי נפטר, הוא נפטר ממלחמת העולם השנייה בגלל שהיו לו הרבה פצעים בראש ובריאות. היה לי אח שהיה גדול ממני ב-3 שנים וקראו לו וובה. לאחר שאבי נפטר עברנו לעיר אחרת בשם נייז'אן ובעיר זו הלכתי לבית ספר  "בית ספר מספר 3" ושם למדתי 11 שנים.

אחרי היסודי והחטיבה, למדתי באוניברסיטה להיות מורה ועבדתי בתור מורה 3 שנים ולאחר מכן עברתי לגן ילדים בתור גננת ושם עבדתי 10 שנים. בזמן שהייתי מורה גילו לי משהו בגרון ולכן לא הסכימו לי להיות מורה. בגלל זה למדתי סריגה ותפירה והכנתי זרי פרחים לראש ולבגדים ועבדתי בזה 3 וחצי שנים.

החתונה שלי

unnamed

לפני כן פגשתי את בעלי לשעבר לאוניד. החתונה שלי שהתקיימה בשנת 1968בתאריך 18 לאוגוסט. יש לנו תמונה שבה נמצאים כל בני המשפחתי והחברים הכי קרובים. החתונה התקיימה בעיר נייז'יאן בגינה שהייתה לי בבית. האיש הכי חשוב לי בתמונה הוא וובה אח שלי. החתונה שלי הייתה חלק נעים וחשוב בחיים שלי.

בגיל 23 ילדתי את בני הבכור דימה. לאחר מכן נסענו לאחוצ'ק, בצפון רוסיה שם גרנו 20 שנה ושם בתי השנייה נולדה בשם יוליה שהיא אמה של נועם. כאשר יוליה הייתה בת 7 אני ובעלי התגרשנו. כשיוליה הייתה בת 16 היא עלתה לישראל לבד, היא הייתה אמורה לעלות בגיל 14 אך אביה לא הסכים לה.

יוליה למדה בשנת 1995 בגבעת וושינגטון להיות גננת. יוליה הייתה בארץ ישראל שנה וחצי לבד ואני עליתי בשנת 1996 עם רוזה שהייתה אמא שלי. לאחר מכן התחלתי ללמוד באולפן אך אמי חלתה ולא יכולתי להמשיך, הלכתי לעבוד במסעדת "אשדוד הקטנה" אך היום המסעדה כבר סגורה. לאחר מכן יוליה הכירה את בעלה עופר, ולאחר זמן מה כשהייתה בת 23 היא גילתה שהיא בהיריון עם עדן בתה הבכורה.

עופר בעלה גדול ממנה ב-9 שנים. ולאחר שנה וחודשיים נולדה בתה השנייה נועם. ולאחר 5 שנים נולדה בתה ה-3 שליו. ולאחר שנה נולד הנסיך של ביתם ליאב.

כעת שנת 2016 יוליה עוד פעם בהיריון. היום בשנת 2016 אני עובדת במסעדת "טריו" שבאשדוד בתור שפית.

המילה הכי משמעותית מבחינתי בכל הסיפור היא: חיים. בגלל שמילה זו מסכמת את הכל: משפחה, חברים הפתגם הכי חשוב בחיי הוא: "האושר הוא בושם שאינך יכול לצקת על אחרים מבלי שכמה טיפות ממנו יפלו גם עליך." מכיוון שאם לא תהיה שמח החיים שלך לא שווים כלום.

אני עם התלמידים נועם צורדקר וליגל כהן, בבית התפוצות

 

%d7%a9%d7%a7%d7%95%d7%a4%d7%99%d7%aa3-1

העשרה

יהדות אוקראינה "יהדות אוקראינה היא קהילה יהודית גדולה במזרח אירופה, באזור התואם לגבולותיה הנוכחיים של אוקראינה. יהודי אוקראינה סבלו מפוגרומים ואנטישמיות גואה שהגיעה לשיאה במהלך מלחמת העולם השנייה, במהלכה קהילות יהודיות רבות נרצחו והושמדו.

נציגים בולטים של יהדות אוקראינה: הבעל שם טוב, רבי נחמן מברסלב, שלום עליכם, אחד העם, זאב ז'בוטינסקי, יוסף טרומפלדור, גולדה מאיר, לוין קיפניס, חיים הזז, אבא קובנר, אברהם שלונסקי, חיים נחמן ביאליק, אפרים קציר ולוי אשכול." ויקיפדיה

תשע"ו, 2016

מילון

יהדות אוקראינה
יהדות אוקראינה היא קהילה יהודית גדולה במזרח אירופה, באזור התואם לגבולותיה הנוכחיים של אוקראינה. יהודי אוקראינה סבלו מפוגרומים ואנטישמיות גואה שהגיעה לשיאה במהלך מלחמת העולם השנייה, במהלכה קהילות יהודיות רבות נרצחו והושמדו. נציגים בולטים של יהדות אוקראינה: הבעל שם טוב, רבי נחמן מברסלב, שלום עליכם, אחד העם, זאב ז'בוטינסקי, יוסף טרומפלדור, גולדה מאיר, לוין קיפניס, חיים הזז, אבא קובנר, אברהם שלונסקי, חיים נחמן ביאליק, אפרים קציר ולוי אשכול.

ציטוטים

”"האושר הוא בושם שאינך יכול לצקת על אחרים מבלי שכמה טיפות ממנו יפלו גם עליך." “

”אם לא תהיה שמח החיים שלך לא שווים כלום.“

”״מה הן המילים אם לא שתיקה, תמיד נוסעים איתן לארץ רחוקה ..״ “

הקשר הרב דורי