מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האהבה שלי

סבא ואני
סבי וסבתי
אשת חיל - נעמי

שמי אמנון אפרתי, נולדתי בשנת 1933 בחיפה. כיום אני גר בהרצליה, אבא לארבעה ילדים, 11 נכדים ו 14 נינים. השנה הוזמנתי להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי, ובחרתי לספר לנכדתי דניאל את סיפור האהבה שלי.

כיום אני בן 86, כשאני רואה את נעמי עוד היום, אני רואה לנגד עיניי את הילדה שהכרתי לפני כשבעים שנה. כן, ילדה, בת 15 לערך, יפה ותמימה בצורה קיצונית שנזקקה לסיוע בשיעורי המתמטיקה. הייתי בן 17, לא ארחיב את הדיבור על החיזורים של "אז". נסיעה של החוג הדרמטי בו השתתפנו יחד לתל אביב בארגז של משאית חשוכה והחיבוקים הראשונים, הטיולים שערכנו שנינו בערבים מדי פעם במעלה הכרמל הפראי, לשבת על סלע, לראות למטה את אורות חיפה, להתנשק ללא הפסקה. לא נרחיב. בסיכום, ניצלתי את המצב ובסוף התחתנו.

מאז בעצם נעמי נמצאת כאן בשביל כל המשפחה וכמובן גם בשבילי, כשהצבא מציע לי תפקיד בבאר שבע ונעמי מחליטה לעבור יחד איתי. קשה לתאר מצב, בו נערה בת 20 מגיעה לראשונה לבאר שבע מלאת סופות החול, כמורה לכיתת ילדים בני 14 בשנת גמר בית הספר "העממי", או לצרכי ניידות היא לומדת לרכב על "זקסמוטור" (אופניים עם מנוע). עד שהיא נתפסת על ידי שוטר וצריך לנסות לבטל את הדוח. בכל התמודדות עם מצבים קשים ומסובכים, תמיד היא יוצאת ללא פגע.

כשטליה נכנסת לכיתה א', מנסים להעבירה לבית ספר כמו בערים אחרות, "נורמלי", והמלחמה מתנהלת בעירייה ובכל פורום, ללא הצלחה. כשרמי זקוק לטיפול בעיניים היא מסורה ללא לאות בחו"ל ובארץ. גם העיניים של יוני מצריכות טיפול ועירנות מיוחדת. היה עליה לטפל במעבר בית ספר של יאיר מהרצליה לרמת השרון לחברים הישנים. ובתוך כל המאמצים לסייע לכל אחד, היא עובדת משרה מלאה וכמו בחיים המודרניים מחליפה עיסוקים לפי העניין – החל מהוראה לילדים, למבוגרים, עיתונאית, מדריכת פלדנקרייז ומה לא.

גם בהתמודדות עם הגיל והמחלות המתלוות, הכל יסודי ובעוצמות: הידרותרפיה בבריכה, בטיפולים ובתרגולים – אין אפס. תמיד כשיש צורך לבצע מטלה לא נעימה או חריגה לטובת אחד מבני הבית – נעמי שם.

ועל כל אלה ועוד אנחנו, ארבעה ילדים ובני/ות זוגם, 11 נכדים ובני/ות זוגם ו- 4 נינים אסירי תודה, מעריכים ואוהבים.

הזוית האישית

סבא אמנון: אני נהניתי לספר לה מאוד ועל כך שהיא שמעה על מה סבתא המדהימה עברה איתי.

הנכדה דניאל: נהניתי עם סבא והיה כיף לעשות את התכנית ולשמוע כמה סיפורים מרגשים, במיוחד כשהם קשורים לאהבה.

מילון

פלדנקרייז
פלדנקרייז היא שיטה שמטרתה שכלול היכולת של האדם. בשכלול, הכוונה לאפשר מקסימום תנועה במינימום מאמץ. ככלל, השיטה פונה לכל אדם המעוניין לשפר את תפקודו הגופני והנפשי. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בסוף ניצלתי את המצב והתחתנו“

”תמיד כשיש לבצע מטלה לא נעימה או חריגה לטובת אחד מבני הבית - נעמי שם“

הקשר הרב דורי