מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האהבה לתיאטרון

ראובן עם רון, דניאל ויהונתן
ראובן באחד מתפקידיו כליצן
סיפורו של ראובן סידר על הדרך שלו בעולם התיאטרון.....

שמי הוא ראובן דוד סידר (דואנדין), שמי ניתן על ידי סבתי ומקורו שם של כותב שירים שסבתא בחרה מאחד משיריו את השם ראובן דוד. נולדתי בארגנטינה בשנת 1948,  בעיר לומס דה זמורה. יש לי אחות גדולה בשם אדיט דורה (פיצ'י) ולה שתי בנות, אחת מורה לעברית בארגנטינה.

אמא הייתה עקרת בית ואבא עבד בחברת הסעות ואחר כך עבד כמוכר אוטובוסים. נולדתי חולה, הייתה לי בעיה בהורמון הטסטוסטרון שמנע ממני לגדול ולהתפתח. אני מקבל זריקת טסטוסטרון מגיל 20 ועד היום. אני צמחוני אני לא אוכל בשר ומוצרי חלב, אוכל הרבה פירות וירקות. בארגנטינה הייתה לנו וילה, לאבא היה הרבה כסף מעבודתו בחברת ההסעות וממכירת האוטובסים.

בגיל 26 התחלתי ללמוד באקדמיה לתיאטרון, שאחרי שנה, לצערי, נסגרה והייתי חייב לעבור לאקדמיה אחרת. אחרי שנה הבמאי של האקדמיה פרש והיא נסגרה והתחלתי ללמוד מהבית. משם התחלתי את דרכי בתיאטרון ושם החלה אהבתי למקצוע. הייתי מופיע במופעים עם פרסים לאנשים שעשו טוב למען החברה. לאחר מכן עלה שלטון דיקטטורי צבאי, וגרם לפריצת מלחמה עם אנגליה על שטח של אי אחד. בעירי הייתה מסיבה עם ראש העיר של טנדיל, אבל בגלל וויכוח בין ראש העיר למפקד המשטרה הם נשלחו לכלא לזמן קצר. עוד לפני, ידעתי שזהו יעודי, כאשר בגיל צעיר עסקתי  והקמתי תיאטרון בובות בארגנטינה. הייתי במאי בשתי הצגות שהופעתי איתן במשך חמש שנים ולימדתי תיאטרון בבתי ספר באזורי, ובו-זמנית עבדתי והופעתי בימי הולדת לפני ילדים. לאחר עיסוקי בתיאטרון במשך 17 שנה השתתפתי בתוכנית טלוויזיה לילדים ובסרטים.

תמונה 1
קריסה כלכלית בארגנטינה, גרמה לכל המדינה לעבור לסחר חליפין כי לא היה כסף, דבר זה נמשך במשך שנתיים.

בזמן הזה הייתי בקורס לאומנות ובניית בובות והייתי מוכר אותן בשוק אומנות בארגנטינה, אבל בגלל המשבר הכלכלי לא היו קונים.

אחרי המשבר בארגנטינה החלטתי לעלות לארץ בגיל 56.. לאחר העלייה עבדתי בנגרייה במשך ארבע שנים רצופות, עד שנסגרה, ועברתי לעבוד במאפיה גדולה.

שוב חזרתי להגשים את אהבתי לתיאטרון והייתי מופיע עם תיאטרון הבובות שלי בפני קהילות דוברי הספרדית.

כעת לאחר שיצאתי לפנסיה, הצטרפתי למקיף ה, ואני עוסק בתיאטרון בתור תחביב, ובונה בובות.

בשנה שעברה (2017) התנדבתי בבית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים ולימדתי אותם את כל מה שאני יודע וחלקתי איתם את ניסיוני.

הזוית האישית

רון דניאל ויהונתן העבודה הייתה ממש חווייתית נהנו מאוד לעבוד עם ראובן בעבודת צוות, אנו מאחלים לראובן שיזכה לחיים ארוכים ומלאי אושר ושימצא את אהבת חייו.

ראובן אני מאחל לכם שתגדלו בריאים ומאושרים ושתצליחו בחיים תודה רבה על שהפצתם את הסיפור שלי ועבדתם איתי

מילון

לומס דה זמורה
עיר בארגנטינה

ציטוטים

”"זו לא בעיה לרפא את הגוף אבל צריך לרפא את הנפש קודם"“

”"הכוח של האחים הוא ביחד" (מרטין פיירו, סופר ארגנטינאי. נאמר לילדיו)“

הקשר הרב דורי