מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האהבה לאמנות של סבתא

עובדות על הסיפור(;
סבתא בצעירותה
אומנות ואוספים

שמי סילביה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתי רוני, להלן סיפורי:

אהבה לאומנויות ואוספים

כילדה (בערך מגיל שמונה), אהבתי לצייר במיוחד בצבעים זוהרים ואהבתי לצייר ילדות עם שמלות של נסיכות. גם אהבתי מאוד לרקום על חולצות כל מיני תכים של רקמה. למדתי אמנויות בבית ספר לאומנויות אוהל שרה, כיום מכללת עמק יזרעאל.

עקב כך, אהבתי ליצור תכשיטים וכל החברות שלי אהבו את התכשיטים שלי. כך התחלתי למכור תכשיטים עד שפתחתי חנות בקריית טבעון שהייתה לי הרבה שנים ובה מכרתי הרבה תכשיטים ואומנויות.

תחום האומנויות שלי הוא רחב: ציור, רקמה, יצירת תכשיטים, צורפות, מקרמה (יצירה של חוטים), אריגת שטיחים, וויטראז' (אמנות בזכוכית). יצרתי תכשיטם וקישוטים מזכוכית צבעונית ויצרתי חמסות מיוחדות מהאומנות הזו. תחביב זה אני ממשיכה: לרקום, לתפור, לצייר, לאפות ולבשל. בני משפחתי ונכדיי באים אליי ונהנים מהכל.

הזוית האישית

הנכדה רוני: היה מאוד כיף לכתוב על העבר של סבתא שלי.

מילון

זדערס
בלאגן

מַקְרָמֶה
מַקְרָמֶה הוא סוג של הכנת טקסטיל באמצעות קשרים, בשונה מאמנויות האריגה או הסריגה. הקשרים העיקריים בהם משתמשים להכנתו הם קשר שטוח בשילוב לולאות, כדוגמת לולאת בוהן. חומרים נפוצים בשימוש מקרמה כוללים כותנה, קנבוס, עור או חוטים. רוב תכשיטי המקרמה נעשים בשילוב של קשרים וחרוזים שונים (מזכוכית, עץ וכו'), או שילוב עם צדפים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כילדה אהבתי לצייר בצבעים זוהרים ואהבתי לצייר ילדות עם שמלות של נסיכות“

הקשר הרב דורי