מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האהבה והעלייה של לינדה

לימדה ועמית
לינדה בצעירותה
חוויות של מחנה קיץ

שמי לינדה ונולדתי בסנט לואיס מיזורי בארה"ב בתאריך 5 לאפריל שנת 1956. אבא שלי אמר שנולדתי בדיוק בארוחת צהרים. בילדות הלכתי לבית ספר ולמדתי כמו כל הילדים חשבון, היסטוריה ולשון. אבל הכי הכי אהבתי אמנות, גם בבית אהבתי לצייר כל רגע שהיה אפשר. מגיל 11 ביליתי כמה שבועות בקיץ במחנה קיץ בקהילה היהודית. למדתי סקי מים, יצירות טבע, חץ וקשת וחוגים אחרים. המחנה היה מחוץ לעיר בתוך יער גדול צמוד לאגם. גרנו בצריפים פשוטים.

בגיל 15 החלטתי ללכת למחנה קיץ שהדגש שלו היה על ציונות וארץ ישראל. שם כל החיים שלי השתנו. שם פגשתי את צבי, סבא של עמית, והחלטתי לעבור לישראל .ערב אחד היתה פעילות שמטרת היתה "לברוח ממחנה מעצר בקפריסין ולהיכנס בלי להיתפס על ידי הבריטים לארץ ישראל לפני קום המדינה" – לא היה פשוט. בהתחלה הסיעו אותנו בחושך בקאנו לכניסה סודית אל היער. בילינו שעות ביער וניסינו כל מיני דרכים להיכנס ל"פלסתינה". בסוף הצלחתי. אמנם זה היה רק משחק, אבל באמצעותו הצלחתי להבין את הסיפור האמיתי להרבה יהודים אחרי השואה ואת החשיבות בקום מדינת ישראל עבורם. כנראה גם בשבילי.

באותו מחנה קיץ פגשתי בחור גבוה ונאה שהתאהבתי בו. אחרי מספר שנים התחתנו. כמובן זה סבא של עמית.. לפני החתונה סיפרתי לו שאני כבר החלטתי שאני רוצה לגור בארץ ישראל. אחרי שהתחתנו עברנו לאוהיו, שם למדנו באניברסיטה. למדתי חינוך לאמנות, שם אימא של עמית נולדה. לקראת סיום הלימודים הזכרתי לסבא של עמית שאני עדיין רוצה לגור בארץ ישראל. אחרי הרבה שיחות הוא גם החליט שהוא בעד, ושלושתנו באנו ארצה.

פה בארץ התחלנו לבנות את החיים שלנו מחדש, לגדל את הילדים שלנו ולהנות מהנכדים הנפלאים שלנו.

הזוית האישית

לינדה: אני מאחלת לנו שנמשיך לדבר ולשתף אחד את השני בחויות.

מילון

סנט לואיס
סנט לואיס היא עיר במדינת מיזורי בארצות הברית השוכנת על גדת נהר המיסיסיפי. העיר נמצאת במזרח המדינה בגבול מדינת אילינוי, מערבית לנהר המיסיסיפי, והיא העיר השנייה בגודלה במדינה אחרי קנזס סיטי והעשירית בגודל אוכלוסייתה בכל המערב התיכון של ארצות הברית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבתא בחרה לעלות לארץ ישראל ביוזמתה “

הקשר הרב דורי