מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האבדה שנמצאה

סבתא דינה ואוריאן עם הצמיד העתיק.
סבתא דינה ביום חתונתה
הקשר המיוחד עם אחי התאום

שמי דינה, נולדתי בגרוזיה בשנת 1958 וגרתי בעיר קוטאיסי. נולדתי עם אח תאום ומיד לאחר הלידה אחי נלקח ואומץ על ידי משפחה גיאורגית. היתה לי דודה שהיא "ניהלה" את המשפחה, היא היתה אישה מאוד רעה וקשה וכולם חששו מאוד מפניה. לאחר הלידה שלנו היא פנתה להוריי ואמרה להם שהיא מכירה משפחה גיאורגית מלומדת ועשירה מאוד שאין לה ילדים ולכן ביקשה שהוריי ימסרו את אחי התאום לאותה משפחה, כדי שהם יאמצו אותו ויגדלו אותו. בלית ברירה ומתוך פחד הוריי הסכימו להעביר את אחי לאותה משפחה שגרה לא רחוק מאיתנו.

בשנות ילדותינו אני ואחי התאום שמעון שיחקנו באותה בשכונה והיינו חברים מאוד מאוד טובים. לא ידענו שאנחנו אחים אבל הרגשנו שיש ביננו קשר מאוד מיוחד. הוא היה ילד מלומד שידע לנגן על פסנתר והא תמיד היה מנגן לי ושר לי שירים שאני אוהבת. לפני העלייה שלי לארץ ישראל הוא קנה לי הרבה מתנות ואף ליווה אותי עד לשדה התעופה ושם נפרדו דרכנו.

הגעתי עם משפחתי לעיר קריית גת. כשאחי היה בן 17, אביו המאמץ חלה ואז הוא אמר לאימא המאמצת: "כששמעון יגיע לגיל 18 תספרי לו שהוא מאומץ, שיש לו אחות תאומה, תספרי לו את האמת".

כששמעון עלה לארץ הוא התגייס למשטרה ושם הוא התחיל לברר לגבי משפחתו הביולוגית שנמצאת בארץ ישראל. אני הייתי כבר נשואה עם שתי בנות. שמעון נישא, התגרש, והמשפחה של גרושתו סיפרה לו שאנחנו גרים בקרית גת. אימא של שמעון רצתה שנעשה פגישת היכרות והזמינה אותנו לביתה בתל אביב. הגענו לפגישה , שמעון נכנס, ירד במדרגות ומיד הוא שאל: "איפה אחותי?" "איפה אחותי"?, זה הכי סקרן אותו. המפגש ביננו היה מאוד מרגש ומיוחד. נזכרנו במשחקי הילדות שלנו בשכונה והבנו שבעצם לא היינו חברים אלא אחים. זה עזר לי להבין את הרגש המיוחד שהיה ביננו. שנינו תמיד הרגשנו שבכל פעם אנחנו מתקרבים אחד לשני אך משהו עוצר אותנו באמצע.

הזוית האישית

דינה: שמחתי מאוד להשתתף בתכנית, ללמוד ולהכיר סיפורי חיים שונים מארצות שונות. המפגשים חיזקו את הקשר ביני לבין הנכדה היקרה שלי. תודה!!

מילון

׳כפרה בייבי עליכם׳
"בייבי"- פירוש המילה הוא סבתא.

גרוזיה (גאורגיה)
גֵּאוֹרְגִיָה, המוכרת גם כגְּרוּזְיָה על פי השם הנהוג ברוסית וכגורג'יה על פי הערבית היא מדינה באירואסיה בקווקז, לחופו המזרחי של הים השחור. למדינה גבולות עם רוסיה מצפון, עם אזרבייג'ן במזרח, עם ארמניה וטורקיה בדרום, ובמערבה הים השחור. גאורגיה היא חלק חשוב ממדינות הקווקז, העם הגאורגי הוא קבוצה אתנית קווקזית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תודה לאלוקים שנתן לי לחיות עוד יום אחד“

הקשר הרב דורי