מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של רינה גוטמן

אני בגיל 9 וחצי
סבתא שלי בצעירותה
תלאות הדרך מתוך האמונה אל המציאות בארץ הקודש

שמי עידן שטרן אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי עם סבתא שלי רינה גוטמן. סבתא רינה לבית כדורי נולדה בשנת 1952 בכפר סבא. ויחד תעדנו את סיפורה. סבתא מספרת:

מדינת ישראל  "ביום ה' באייר תש"ח (14 במאי 1948), כ-8 שעות לפני סיום המנדט הבריטי בהתאם להחלטת החלוקה של עצרת האו"ם בכ"ט בנובמבר 1947, הכריז דוד בן-גוריון על הקמת מדינת ישראל ונחתמה מגילת העצמאות. ההכרזה הוקדמה לצהרי יום ו', מספר שעות קודם לפקיעתו הרשמית של המנדט בשל כניסת השבת והרצון להימנע מחילול שבת, והתאריך העברי בו נערכה ההכרזה נקבע ליום העצמאות". (ויקיפדיה)

במלאת ארבע שנים למדינת ישראל, נולדתי אני. בשנה זו מנתה אוכלוסיית ישראל 2,000,000 יהודים. המדינה הצעירה אחרי מלחמת השחרור, היתה נתונה לבעיות כלכליות רבות והונהגה "תקופת הצנע" –  תקופה בה המזון היה בהקצבה וכל משפחה קיבלה תלושי מזון מועטים לפי מספר האנשים במשפחה.

כתינוקת וילדה לא הבנתי עדיין את הבעיה, אך הורי סיפרו לי כי זו היתה תקופה לא קלה. אבל שמחת החיים של תקומתה של מדינת ישראל חיפתה על הכל. גדלתי בבית אוהב עם 3 אחים, בנוסף ללימודי הרגילים בגן הילדים, בית ספר עממי שאז קרו לו בית ספר יסודי.

 סבתי רינה גוטמן

תמונה 1

הזוית האישית

עידן שטרן: החוויות היו מהנות ביותר, נהניתי ללמוד עם סבתא. בבית התפוצות נהניתי לטייל עם סבתא שלי. היו שם מלא דברים מעניינים כמו התערוכה. אני אזכור עמי הרבה חוויות וזיכרונות טובים. אני עצוב שנגמרה הפעילות אבל אני אזכור איתי הרבה זיכרונות.

מילון

חימש
בן הנין

ציטוטים

”אתה עוד תגדל תיהיה תלמיד מוצלח ועורך דין ואל תשכח תמיד לחייך“

הקשר הרב דורי