מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

דרכה של מירי סבתי

אני וסבתי בטיול עם כול המשפחב בהולנד
סבתי כשהייתה בצבא
סיפור חייה, ומכתב משמעותי

שמי  מירי מנור, נולדתי בטבריה בשנת 1953 לפנינה ועזרא מזרחי

יש לי שלושה אחים (בני, חנה ואבי), גדלתי והתחנכתי בטבריה. למדתי בבית ספר "ממלכתי ד", ומשפחתי גרה במבנה של המשטרה, כיוון שאבי היה שוטר.

ילדי המשטרה הרבו לשחק במחניים, דגל, מחבואים ועוד. כשהייתי בכיתה ח פרצה מלחמת ששת הימים (1967).

כאמור נולדתי בארץ ,וגם אמי נולדה בארץ. שרתתי כפקידה בחטיבה 188, במחנה פילון, של השריון, מאוחר יותר, הייתי פקידת גיוס במחנה שהיה ליד בית חולים עפולה, השירות בצבא היה מאוד חשוב לי, ונהנתי ממה שעשיתי. הכרתי את סבא מאיר בצבא, ונישאנו בשנת 1974. גולת הכותרת הייתה לידתו של הבן הבכור (שמעון שהוא אביה של אחינועם)

למדתי הוראה בסמינר "אוהלו" שבעמק הירדן, ובמשך שלושים וחמש שנה, לימדתי וחינכתי תלמידים. התמקצעתי בלימודי מתמטיקה ולשון. כיום אני גמלאית של משרד החינוך. כיום אני ממשיכה להתנדב בעמותת "ידיד לחינוך"

לי וסבא נולדו שלושה ילדים (שמעון הבכור שהוא אביך, עמי האמצעי ,ונינה השלישית)

שמעון נשוי לנעמה ויש להם שלושה ילדים: (דניאל הבכור, אחינועם האמצעית, איתמר השלישי). שמעון מהנדס באמזון נעמה מנהלת מעבדה בטכניון. והמשפחה גרה באלון הגליל. עמי גר בטבריה ועוסק בחברת הסעדה, נינה גרה בתל אביב, ועבדה כסמנכ"לית משאבי אנוש. היום היא מטיילת בהודו.

התחביב החביב שלי הוא להיות עם הנכדים ולטייל איתם, ולצייר על קנבס

סיפורו של מכתב

המכתב הגיע מירושלים, המכתב נשלח לסבתי שהייתה באותו הזמן בטבריה. המכתב לא נשמר, אך סבתי זוכרת את מה שבני אחיה כתב בו. את המכתב כתב בני האח הגדול של סבתא, המכתב הוא אישי נכתב ב-1973 לפני שפרצה מלחמת יום כיפור {חודש מאי}, בערך שבוע ימים לקח למכתב להגיע ליעדו בטבריה.

הכותב רצה לספר שהתקבל ללימודי כלכלה וסטטיסטיקה, באוניברסיטה העברית, דבר שימח מאוד את סבתי ואת הוריה.

הרקע והתקופה – אמצע שנת 1973 ירושלים, מעונות הסטודנטים, גבעת רם, היתה אוירה טובה בארץ, ואף אחד לא חשב שבאוקטובר תפרוץ מלחמה, המכתב נכתב בכתב יד על נייר פוליו.

משפט מרגש מתוך המכתב: "שמחתי לקבל את ההודעה שהתקבלתי ללימודי כלכלה וסטטיסטיקה. כידוע מאוד קשה להתקבל לחוגים אלה"

סבתי מתגעגעת לימים אלה שבני היה סטודנט והיא הרבתה לבקר אותו בירושלים.

הזווית האישית

מירי מנור ונכדתה אחינועם מנור, השתתפו בתוכנית הקשר הרב דורי, בבית ספר יחד בגבעת אלה, בשנת תשפ"א.

מילון

עמותת ידיד לחינוך
עמותת ידיד לחינוך הנה הגוף המוביל בהפעלת גמלאים מתנדבים במערכת החינוך ברחבי הארץ. העמותה הוקמה בסוף שנת 2007 והינה ארגון ללא מטרות רווח המבוסס על מתנדבים גמלאים הלוקחים חלק בכל מוסדות העמותה. (אתר ידיד לחינוך)

ציטוטים

”סבתי מתגעגעת לימים אלה שבני היה סטודנט והיא הרבתה לבקר אותו בירושלים.“

הקשר הרב דורי