מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

דרך חיי יצחק אסייג

יצחק בר ואיתי
יצחק בצעירותו
השעון של אבי

נולדתי להורי סימי לבית פינטו ושם טוב ז"ל. הם היו הורים מסורים שדאגו לילדים שלהם. הם היו משפחה של שומרי מסורת. אמי התחתנה עם אבי בגיל 16 ונהייתה לעקרת בית. היא ילדה אותי ואת אחיי ואחיותיי, תשע בנות וחמישה בנים. שתי הבנות הבכורות נפטרו ממחלת הטיפוס, מכיוון שלא היו אז חיסונים נגד הטיפוס.

אבא שלי היה שען ונפל בחלקו שעון כפתור מיוחד, שתמיד היה עונד אותו בשבתות ובחגים. אני חושב שהשעון היה יחיד בעירו ואולי גם בכל ארצו. כאשר התחתנתי לקחתי את השעון המקולקל למזכרת ואחרי תיקון השעון, התחלתי גם לענוד אותו כמו אבי.

בגיל 14 כשגדלתי, הצטרפתי לתנועת הצופים והייתי שותף בפעילויות שלהם מחוץ למערכת הרגילה בבית ספר, זה היה עד גיל 17 וחצי ואז הצטרפתי לתנועות נוער ציוניות במחתרת והמשכתי להיות חבר בתנועה זו עד שנת 1963.

למדתי בירושלים במכון למדריכי חו"ל עד אחרי הלימודים, עזבתי את המכון ונשארתי בארץ כי לא נשארו יהודים צעירים במרוקו. חזרתי לגור עם ההורים ובגיל 21 וחצי התחתנתי עם מרגלית חזיזה, שחברי מהעבודה הכיר לי.

אחר כך התחלתי לעבוד בחברת דואר בתור טכנאי טלפונים. בתקופה זו  נולדו לי חמישה ילדים: חנה, שם טוב, אורנה, איתמר ואיריס. בשנת  1998 אשתי נפטרה ונשארתי עם שני ילדים בבית ועד היום לא התחתנתי שוב, אך החיים ממשיכים לזרום.

שלושת ילדי האחרים שיצאו מהבית – חנה, הייתה הילדה הבכורה, שם טוב, הילד האמצעי ואורנה הקטנה. שלושתם התחתנו והשניים האחרים גדלו וסיימו לימודים ורק אז בחרו להתחתן. לאיתמר, נולדו תאומים –  בן ובת. לאיריס, נולדו שתי בנות ולחנה הבכורה, נולדו ארבעה ילדים: שני בנים ושתי בנות. לשם טוב, נולדו שלושה ילדים: שתי בנות ובן.

חנה למדה והפכה למורה לביולוגיה ושם טוב שירת ביחידת המסתערבים. כשהוא השתחרר מהצבא הוא התחיל לעבוד בחברת בזק, מאחר והוא למד לפני הגיוס לצבא בבית ספר מיוחד של בזק. איריס בתי, גרה בחו"ל ושאר בני ובנותי גרים וגרות בארץ.

הקשר הרב דורי, בית הספר גלילות נשר – יצחק אסייג מספר: 

הזוית האישית

בר: יצחק אדם נחמד ומצחיק ומספר סיפורים מעניינים ומאוד חברותי.

איתי: למדתי מיצחק שחשוב ללכת בדרך הישרה ולהיות אדם טוב ולא לוותר גם אם יש קושי.

יצחק אסייג משתתף זו השנה הרביעית כמתנדב בתכנית הקשר הרב-דורי. להלן קישורים לסיפוריו הקודמים:

אהבת חיי – 2019

חייו של יצחק אסייג – 2018

הדרך של יצחק אסייג ממרוקו לישראל – 2017

מילון

מסתערבים
הוא כינוי לאנשי כוחות הביטחון המסווים את עצמם כערבים על מנת להיטמע בקרב אוכלוסייה ערבית ... בישראל יש מספר יחידות מסתערבים המשתייכות לגופי ביטחון שונים.

ציטוטים

”הורי היו הורים מסורים שדאגו לילדים שלהם“

הקשר הרב דורי