מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

דיג בספינה – טוב מראה עיניים

ליעד וסבא מאיר בקשר רב דורי
הספינה גררה אותנו לנמל הקישון
טוב מראה עיניים - מקרה מאוד יפה לקחתי את בני שהיה בן חצי שנה לדיג בספינה

שמי מאיר שורקין, נולדתי בעיר חיפה, בישראל בתאריך 12.8.51, היו לי שני אחים קטנים. למדתי בבית הספר צפרירים בחיפה, בו למדתי 10 שנים ואח"כ שנתיים נוספות בבי"ס אחר.

לאחר הלימודים התגייסתי לצה"ל ולאחר סיום הטירונות הוצבתי בבסיס חיל האוויר "חצור" שם עברתי  3 חודשים קורס נהגי כיבוי אש. בסיום הקורס הוצבתי בבסיס בסיני באבו רודס. אבו רודס נמצאת ליד הים ולכן במהלך שירותי בתור חייל, רכשתי סירה קטנה לצורך דייג. את שירותי הצבאי  סיימתי לאחר שלוש שנים שם. השתחררתי מצה"ל ונשארתי באבו רודס לעבוד בחברה שנקראתה נתיבי נפט עד לשנת 75 שאחריה הוחזרה אבו רודס למצרים.

מאבו רודס עברתי לשארם א-שיח שגם היא במצרים היום, לעסוק בדיג מקצועי. ובשארם נשארתי לעסוק בדיג עד שנת 82.

בשנת 1982 במסגרת הסכמי השלום עם מצרים, הוחזרה שראם למצרים ואז חזרתי להתגורר בקרית מוצקין. בשנת 1983 ביקשתי מאחי שיבוא איתי לרכוש ספינת דייג עבור דייג ספורטיבי. מידי ימי שישי בשנות ה-90, נהגנו אני אחי אבי וחברים לצאת לים לדוג.

ביום שישי אחד יצאנו לים בשעות אחר הצהריים אני אבי ואחי. הפלגנו בערך 3 שלוש שעות מהחוף עד למקום הדיג ואז עצרנו  והטלנו עוגן למים והתחלנו לתפוס דגים. בערך בשעה 1 בלילה היה לנו שלל של דגים די טוב והחלטנו שאנו חוזרים חזרה לחוף. לאחר ניסיונות רבים להניע את הספינה שלנו ללא הצלחה, ניסינו ליצור קשר עם משמר חופים דרך מכשיר הקשר אך גם הוא לא עבד.

בינתיים הים החל להיות סוער והראות הייתה מאוד לקויה עקב ערפל. בשלב זה ירינו זיקוקים אדומים לאויר, שזה סימן מוסכם לקריאה לעזרה ממשמר חופים או מחיל הים או מכל סירת דיג אחרת, אך גם קריאת עזרה זו לא הועילה. החלטנו שצריכים להתחיל לחתור חזרה, אך גם נסיון זה היה לשווא בגלל הים הסוער.

תמונה 1

רק בבוקר הגיעה אלינו ספינת משמר החופים שגררה אותנו אל נמל קישון וכשהגענו לנמל, המתינו לנו על הרציף עיתונאים מעיתון "ידיעות אחרונות" ועשו את הכתבה לעיתון "ידיעות אחרונות". 

תמונה 2

התמונה מעיתון  "ידיעות אחרונות"

העשרה

אבו רודס: "פירוש בסיס צבאי בסיני שישראל החזירה אותו למצרים"

אַבּוּ רוּדֵס, או אַבּוּ רֻדִיס (ערבית: ??? ????), היא עיירה במחוז דרום סיני במצרים על חופו המזרחי של מפרץ סואץ. ב-2006 מנתה אוכלוסיית העיירה, כולל היישובים הסמוכים אליה, 5,902 נפש‏. אבו רודס הוא גם שמם של שדות נפט הנמצאים באותו מקום, ביבשה ובים. שדות הנפט התגלו על ידי חברה איטלקית, שדות נפט אלה נחשבו לאחד ממאה השדות העשירים בעולם. לראשונה כבשה ישראל את אבו רודס במהלך מלחמת סיני ב-1956. מיד נבדקה האפשרות לנצל את שדות הנפט לצרכיה של ישראל, אך הרעיון לא מומש עקב נסיגת ישראל מסיני". ויקיפדיה

תשע"ו

מילון

אבו רודס
בסיס צבאי בסיני שישראל החזירה אותו למצרים

אבו רודס
אַבּוּ רוּדֵס, או אַבּוּ רֻדִיס (ערבית: ??? ????), היא עיירה במחוז דרום סיני במצרים על חופו המזרחי של מפרץ סואץ. ב-2006 מנתה אוכלוסיית העיירה, כולל היישובים הסמוכים אליה, 5,902 נפש‏. אבו רודס הוא גם שמם של שדות נפט הנמצאים באותו מקום, ביבשה ובים. שדות הנפט התגלו על ידי חברה איטלקית, שדות נפט אלה נחשבו לאחד ממאה השדות העשירים בעולם. לראשונה כבשה ישראל את אבו רודס במהלך מלחמת סיני ב-1956. מיד נבדקה האפשרות לנצל את שדות הנפט לצרכיה של ישראל, אך הרעיון לא מומש עקב נסיגת ישראל מסיני.

ציטוטים

”טוב מראה עיניים - לקחתי את בני שהיה בן חצי שנה לדיג בספינה“

הקשר הרב דורי