מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

דו, קרו, אס, פלה בבית שאן

כיף ללמוד ביחד
בעת השרות הצבאי
הסחנה היה לנו "מתנה מן הטבע"

בית שאן עיר הולדתי הנהדרת

נולדתי בבית שאן ב 1952, בתקופת הצנע. לכולם היה קשה מבחינה כלכלית. במשך הזמן, הייתה הטבה לכלהתושבים בכל.

בשבתות ביקרנו המון באמפי, היינו עולים ברגל לתל שאול ויורדים ממנו בקלילות. (היום יש שם מדרגות לולייניות).

על רקע האמפי

 
על רקע האמפי

היינו מבלים המון בחוץ עם ילדי השכנים במשחקים המקובלים אז והיום. כמו: מחניים, חבל, קלאס, גומי,7 אבנים וכו'. שיחקנו גם במשחק משחק שנקרא: דו, קרו, אס, פלה. המשחק הזה עשוי מעצם של כבש וצריך ארבע עצמות כאלה וכדור. היינו זורקים את הכדור. הוא היה צריך לפגוע פעם אחת בארץ ואז, היה צריך להפוך עצם ולתפוס את הכדור באוויר. אני מתגעגעת לתקופה היפה, התמימה והטובה.

פיסת גן העדן בעמק (סחנה)

הסחנה: הנקרא גן השלושה הוא גן לאומי, בעמק המעיינות למרגלות הר הגלבוע, סמוך לקיבוץ ניר דוד. הגן זכה בתואר אחד מעשרים הגנים היפים בעולם של הטיים מגזין‏‏. עד תחילת שנות ה-50 הייתה במקוםרק בריכה טבעית, שמימיה נבעו מעין עמל (עין אלעסי) וירדו דרך מפל ונוצלו להפעלת טחנת קמח עות'מאניתישנה. הטיפול המסור פרי יוזמתו של צבי בהיר‏, חבר קיבוץ ניר דוד בסיועם של אדריכלי הנוף ליפא יהלום ודן צור,הפכו את הסחנה לאתר נופש גדול ומטופח. כיום מקורו של נחל עמל בנביעה תת-קרקעית, הנמצאת בתחוםהגן והוא זורם בכיוון מזרח, אל הירדן. בדרכו הוא עובר דרך קיבוץ ניר דוד. הגן נפתח באופן רשמי ביוםהעצמאות בשנת 1958.

הסחנה התגלה בשנת תרצ"ו-תרצ"ח. הוא נקרא על שם: שטורמן , אטקין , מוסנזון , לוחמי ההגנה.כילדה ונערה הייתי מבקרת המון בסחנה. המקום יפהפה ומשרה שלווה ורוגע. סתם לשבת על הדשאולבהות במים הצלולים וליהנות מהנוף. "מתנה מהטבע".

מילון

דו, קרו, אס, פלה
משחק עשוי מארבע עצמות של כבש וכדור. זורקים את הכדור. הוא היה צריך לפגוע פעם אחת בארץ ואז, היה צריך להפוך עצם ולתפוס את הכדור באוויר.

הסחנה
גן השלושה או הסח'נה הוא גן לאומי בעמק המעיינות למרגלות הר הגלבוע, סמוך לקיבוץ ניר דוד. הגן זכה בתואר אחד מעשרים הגנים היפים בעולם של הטיים מגזין‏‏. ויקיפדיה, הגן נפתח באופן רשמי ביום העצמאות בשנת 1958.

ציטוטים

”הסחנה יפהפה ומשרה שלווה ורוגע. סתם לשבת על הדשא ולבהות במים הצלולים וליהנות מהנוף.“

הקשר הרב דורי