מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

געגוע לבעלי יוחנן גולן

עידו עם סבתא חיה
סבתא חיה וסבא יוחנן
סיפור על משפחה וסבא אחד מיוחד

שמי חיה גולן , נולדתי בישראל ב1931.

אני מתגעגעת לבעלי, יוחנן, שהיה בחור מאוד יפה עדין מסודר, הוא נהג לנקות את הבית ושמר שיהיה נקי  וטיפל מאוד יפה בילדים. סבא יוחנן,  נולד בקיבוץ וכך רצה להמשיך, לכן כל חייו גר בקיבוץ גבת.

כשסבא יוחנן היה בצבא הוא היה לוחם בצנחנים.

הכרנו כשהוא היה מאמן כדורסל, ואני הייתי שחקנית כדור סל, וכך התאהבנו.

יוחנן אהב לראות טלוויזיה בעיקר ספורט. יוחנן עבד במפעל של הקיבוץ בתור גובה כספים, והוא היה פעיל בישיבות הקיבוץ. כאבא, היה כיף לילדים לבלות איתו. כבן זוג אהבנו לראות הצגות ביחד.

לפני כ שש שנים, בשנת 2015 תכננו כל המשפחה מסיבת הפתעה לרגל יום הולדתו ה 80 של סבא יוחנן. ארגנו מקום גדול שיוכל להכיל את כולם, הזמנו את כל בני המשפחה מצד אמא וחילקנו תפקידים  לכל אחד מה הוא מביא. אמא שלי היתה אחראית על חלוקת התפקידים, בתוכנית היו ברכות ואוכל וכמעט הצלחנו להסתיר את זה ממנו . ביום המסיבה- החלטנו לספר לו על מנת שלא יתרגש יותר מידי באותו היום.

הגיעו כל חמשת הילדים, וכל הנכדים, שבעה עשר במספר. שלושה ילדים גרים בגבת, בן אחד גר במולדת, ובת אחת גרה בגעש. כולם הגיעו למועדון נחום שבקיבוץ – לפני כן הילדים קישטו יפה את המועדון. זו הפעם האחרונה לדעתי שבה כל בניי המשפחה ישבו יחד לארוחת ערב. החגיגה הייתה מאוד פשוטה אבל מאוד חמה ולבבית. יוחנן מאוד התרגש. אני מאוד שמחתי לראות את כל המשפחה מאוחדת  וחוגגת לסבא יום הולדת. נשארנו עד שעות הלילה המאוחרות. יוחנן אז כבר היה די חולה, וכולנו ידענו שהוא לא יחיה עוד הרבה שנים. אז המסיבה הזו גרמה לכולנו מאוד להתרגש ולעטוף אותו בהמון המון אהבה. אני מאוד מתגעגעת לסבא יוחנן, אני הכי מתגעגעת לחיים המשותפים עם יוחנן, לשיחות, לדאגה ההדדית, לארוחות המשפחתיות, לטיולים, לבילויים.

הוא היה רוצה שיזכרו אותו כלוחם, שנלחם הרבה שנים במחלת הדיאליזה עד שנגמר כוחו.

הזווית האישית

עידו – היה ממש כיף לעבוד עם סבתא שלי. ללמוד עליה דברים רבים חדשים. היה לי כיף לבלות יותר עם סבתא שלי, יותר  מבדרך כלל.

מילון

קיבוץ גבת
גְּבַת הוא קיבוץ בעמק יזרעאל, השוכן כ-3 קילומטרים דרומית-מערבית למגדל העמק, הקיבוץ נוסד ב-28 בנובמבר 1926 על ידי קבוצת עולים, אנשי העלייה השלישית והרביעית, מהעיר פינסק שבפולין.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”המסיבה הזו גרמה לכולנו מאוד להתרגש ולעטוף אותו בהמון המון אהבה.“

”הוא היה רוצה שיזכרו אותו כלוחם שנלחם הרבה שנים במחלת הדיאליזה עד שנגמר כוחו.“

הקשר הרב דורי