מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

געגועים מהמלואים

ירדן אלה ואינדיו בפרדס
תמונה של סבא מנעוריו
המכתב של סבא

שלום שמי דוד אינדיו קידר נולדתי בשנת 1939 בכפר קולוניה וילה שבארגנטינה. כשגדלתי עברתי לעיר קונקורדיה.

בשנת 1960 עליתי לארץ בהפלגה שנמשכה כארבעה שבועות, הגעתי לקיבוץ ניר עם ושם אני חי עד היום. בישראל עשיתי צבא של עולים, השתתפתי במלחמת ההתשה ועשיתי מילואים בסיני ובערבה.

ב-1964 התחתנתי עם נעמי, ונולדו לנו ארבעה ילדים: רון, לילך, ענת ומורן. עבדתי בגידול פרות בקר במשך עשרים  שנה. כמו כן עבדתי בגידול מלונים ואבטיחים, גידול חוחובה, ובניהול האקונומיה (ניהול חדר האוכל של הקיבוץ)

ובחמש עשרה השנים האחרונות, עבדתי בתור שומר הקיבוץ. במהלך השנים כתבתי והוצאתי לאור ארבעה ספרים.

געגועים מהמילואים:

את המכתב כתבתי ב- 1.2.1985 לנעמי, אשתי. את המכתב כתבתי משירות מילואים מבקעת הערבה. לקח למכתב שבועיים להגיע ליעדו. נעמי שמרה את המכתב בקופסת עוגיות במשך שלושים ושש שנים. במכתב תיארתי את השגרה ביום יום, ואת ההתנהלות במילואים. שיתפתי גם מחשבות על הבית והמשפחה. כשאני קורא את המכתב, שוב אני נזכר שפעם הטלוויזיה הייתה בשחור-לבן והיא עלתה עשרים וחמישה דולר. במילואים היה מעט אוכל ובזמן כתיבת המכתב הייתי בן ארבעים ושש. היום רוב האנשים לא עושים שירות מילואים בגיל הזה.

המכתב נגמר ב- "חסר לי החיבוק שלך בשק שינה"

הזוית האישית

ירדן: נהנתי לעשות את תוכנית הקשר הרב דורי, עם סבא שלי, ולדעת עליו עוד דברים שלא ידעתי קודם.

מילון

חוחובה
חוחובה הוא שיח שמוצאו ממדבריות סונורה ומוהאבי בדרום קליפורניה, אריזונה ואזורי מקסיקו השכנים להן. את החוחובה מגדלים בין היתר להפקת השמן (המכונה "שמן חוחובה") מזרעיה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”"חסר לי החיבוק שלך בשק שינה"“

הקשר הרב דורי