מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

געגועים למשפחה בזמן המלחמה

סבא ואני בבית
הברווז שאימצנו בזמן מלחמת יום כיפור
סיפורי ממלחמת יום הכיפורים

אני שרגא חיימוביץ', יצאתי למילואים במלחמת יום הכיפורים חצי שנה לאחר שנשאתי, ועשרה ימים אחרי שאבי נפטר .

ביום כיפור בשעות הצהריים הייתי בבית הכנסת בתפילה, אז התחילו להגיע שמועות שפרצה מלחמה. בשעה 14:00 נשמעה אזעקה בכל רחבי הארץ והתחילו להוציא אנשים כדי לגייס אותם לצבא. במקביל  התחילו לשדר ברדיו סיסמאות לגיוס החילים למילואים. הכל היה מבולבל וכל אחד סיפר סיפור אחר, אבל לא ידעו מה נכון או מה פחות נכון .

בשעה 19:00 כאשר נגמר הצום  והגעתי הביתה עם אמי, הגיע אוטובוס עם חברי לגדוד. אמרו לי שמחפשים אותי מהצהריים בטלפון , ושאקח כמה חפצים ואבוא איתם מהר לגדוד.

אשתי  כרמלה עבדה בבית חולים רמב"ם, במשמרות של 12 שעות ולא פגשתי אותה לפני שיצאתי. וכך הצטרפתי למלחמה ויצאנו לכיוון רמת הגולן, אשר לפי השמועות נכבשה ע"י הסורים. בזמן המלחמה לא היה לי זמן וטלפון להתקשר הביתה. לכן חילקו גלויות בהם כתבנו מספר מילים בודדות ושלחנו באמצעות אנשים שהגיעו מרחבי המדינה הביתה.

ביום החמישי למלחמה אחי(שגם נלחם ברמת הגולן), יהודה בא לחפש אותי. הוא שמע שהגדוד שלי באזור. לא הייתי באותו מקום . אך הוא מסר לי ד"ש.  וכך נודע ךו שהגדוד שלי יורד לסיני. בסיני שירתנו בערך חצי שנה רצוף, כאשר בחודש וחצי הראשונים לא יצאנו אפילו הביתה, מאוד התגעגענו למשפחות ולא היה לנו דרך לראות אותן. המצב בארץ היה קשה והיו הרבה פצועים ולצערנו גם הרוגים רבים, וכאלו שהמשפחות לא ידעו מה קורה איתם (נעדרים). אחרי חצי שנה של מלחמה חזרנו הביתה לחיים האזרחיים ושמחתי מאוד מאוד לראות את משפחתי.

 

הזוית האישית

נוגה: אני מאוד נהניתי לעבוד עם סבא שלי ובזכות הקשר הרב דורי, הכרתי אותו יותר טוב, מאוד חשוב לי להמשיך ליצור איתו קשר ובמיוחד בזמן הקורונה , ובזה הקשר הרב דורי עזר לי מאוד. סבא שלי הוסיף לי המון ידע על דברים שלא חשבתי  שקרו לאנשים שאני מכירה, אני רוצה מאוד להודות לסבא שלי ולאחל לו רק טוב!

סבא  שרגא: מפגש סבא נכדים מאד חשוב, ומוסיף הרבה לכל אחד מהצדדים. תקשורת משפחתית בכל דרך שהיא מוסיפה. נהניתי מאד מהישיבה והשיחה עם הנכדה אשר גם תרמה לי להכיר אותה ואת מחשבותיה. אני מקווה שגם הוסיפה ידע כללי (היסטורי ) משפחתי ,אישי ותקשורתי.

מילון

כוח רצון והתמדה
כאשר אני רוצה להשיג משהו צריך שיהיה הרבה רצון להתמיד ואז אצליח להשיג את זה אפילו שבהתחלה זה לא הולך.

ציטוטים

”אחרי חצי שנה של מלחמה חזרנו הביתה ושמחתי מאוד מאוד לראות את משפחתי“

הקשר הרב דורי