מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא גלינה מספרת

גלינה ואיתן במהלך התיעוד
גלינה בילדותה
סבתה גלינה מספרת על הוריה ועל חייה בארץ

סבתא גלינה מספרת:

"ההורים שלי, אירנה ויעקב, נולדו באותה שנה – 1921, באפריל ובדצמבר. הם גם מתו באותה שנה – 2014, בינואר ובמאי, בגיל 92. הם השתתפו במלחמת העולם השנייה ואחרי המלחמה הם נפגשו באוניברסיטה בעיר לנינגרד, אליה הם באו ללמוד במקצוע היסטוריה של האמנות, והתחתנו. הם היו יחד יותר משישים שנה. אני נולדתי בשנת 1951. אחרי שסיימתי את התיכון בשנת 1968 למדתי באקדמיה לאמנות במקצוע מעצבת תעשייתית. בשנת 1974 התחתנתי עם אלכסנדר כוץ – אביה של בתי נדי, שנולדה בשנת 1977.

בשנת 1990 עלינו לארץ ביחד עם המשפחה של אחותו של בעלי. במשך השנתיים הראשונות גרנו ביחד איתם בדירה שכורה באשדוד. כמו כולם למדנו עברית באולפן, אחרי זה סיימתי קורס גרפיקה ממוחשבת והתחלתי לעבוד במשרד פרסום באשדוד. עבדתי שם שמונה שנים. אחר כך עברתי לעבוד בדפוס גדול גם באשדוד ועבדתי שם כגרפיקאית כמעט 14 שנים עד שפרשתי לפנסיה.

אני בילדותי

תמונה 1

בשנת 1994 לצערי התגרשתי מבעלי הראשון, אבל פחות משנה לאחר מכן פגשתי את בעלי השני- חנצ'ין מיכאל, מהנדס אלקטרוניקה שאיתו חיינו באושר 20 שנה. בשנת 2014 הוא נפטר ממחלה קשה.

כל השנים האלו אני גרה באשדוד ואני אוהבת מאוד את העיר הזאת."

הזוית האישית

גלינה חנצ'ין השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי נכדה איתן גרוזדב. התכנית נערכה בביה"ס אביטל במרום גולן, התשע"ט.

מילון

סנט פטרבורג (לנינגרד)
סנקט פטרבורג (או סנט פטרבורג; ברוסית: Санкт-Петербу́рг, בעבר: פטרוגרד, לנינגרד) היא העיר השנייה בגודלה ברוסיה (אחרי מוסקבה). תושבי העיר מכנים אותה בקיצור פטרבורג או פיטר (Питер). העיר שוכנת בצפון-מערב רוסיה, על שפת הים הבלטי, בשפך נהר הנֶבָה. סנקט פטרבורג היא מרכז תרבותי אירופי חשוב, בעלת מעמד מרכזי כעיר נמל ופתח למסחר עם אירופה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אבי ואמי נולדו באותה שנה ונפטרו באותה שנה. הם היו יחד למעלה משישים שנה “

הקשר הרב דורי