מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

גיל מצוות

אני וספיר מכינות תחתיות לסירים בפסיפס.
אני לפני מסיבת הבת מצווה שלי.
מסיבת בת המצווה שלי

שמי בלהה בריל-גולדויין, יש לי שלושה ילדים בוגרים וארבעה נכדים. חייתי כ- 30 שנה, בירושלים ולפני 10 שנים, עברתי לרמת השרון לגור ליד ביתי ובני. עבדתי כאחות באונקולוגיה וריכזתי את נושא בנות שירות לאומי במוסדות הדסה.

אמי הדסה-הינדה, לבית דיק עלתה ארצה בשנת 1935, בעקבות 2 אחיותיה, שהיו כבר בארץ בעיר חיפה, אבי יהושע בוז'י, עלה ארצה בשנת 1936, לאחר סיום לימודיו באוניברסיטת וורשה, הוא הגיע כראש קבוצה של נוער החלוץ. שניהם עבדו במסעדת פועלים וכך הכירו והקימו משפחה.

תקופת הילדיות שלי בקרית עמל הייתה תקופה של פשטות והנאה, טיולים, מסיבות ורכיבה על אופניים, תקופה יפה. שיחקנו ברחוב בו היינו רוב הזמן הפנוי.  לכבוד בת המצווה שלי הורי החליטו על שתי מסיבות, מסיבה למבוגרים, משפחה וחברים של הוריי ומסיבה נוספת לבני הכיתה שלי.

גרנו בקרית עמל והיתה לנו חלקת דשא גדולה לפני הבית, המסיבה היתה בחצר.

שבועיים לפני החגיגה הורי נסעו לחיפה וקנו את כל המצרכים, הביאו סירים גדולים ממסעדה ופינו חדר מדירה נוספת שהיתה בכדי להפכו למטבח. דודתי שגרה לידנו עזרה לאמי במשך שבועיים לבשל ולהכין את כל האוכל והכיבוד. אז לא היו קונים אוכל מוכן.

ערב בת המצווה היה במוצ"ש, הכינו שולחנות וספסלים על הדשא ותאורה יפה מסביב. הגיעו הרבה אורחים וכמובן ששתתו אלכוהול והשמחה היתה מרובה. האורחים שרו, רקדו ועשו תחרויות בין המבוגרים לצערי, באחת התחרויות אמי שברה את הרגל.

אני יכולה לראות בעיני עד היום את השמחה שהיתה באותו הערב.

קיבלתי הרבה מתנות כמובן, בעיקר כפי שנהגו לתת בימים אלה, הרבה ספרים עם הקדשות אישיות בתוכם.

המסיבה השנייה הייתה לילדי הכיתה, גם היא נערכה על הדשא והיה שמח. האטרקציה הגדולה לילדים היתה עצומה במושגים של פעם, אבי הגיע באותו היום מתל אביב עם רכב חדש שקנה משחקן התאטרון הבימה יוסי ידין, שהיה מפורסם מאוד בזמנו. במקום לתת שקיות הפתעה, כפי שנהוג היום, אבי לקח את הילדים לסיבוב ברכב החדש לישוב לידינו (טבעון) וחזרה, בכל פעם ארבעה ילדים והשמחה הייתה מרובה.

תמונה 1
אני בגינה לפני הבית בתקופת הבת מצווה

הזוית האישית

סבתא בלהה: הרגשתי את חווית המסיבה מחדש ונזכרתי מכמות הספרים עם ההקדשות בתוכם.

הנכד ספיר: היה לי כיף לשמוע מהזווית של בלהה איך פעם חגגו ואילו מתנות קיבלו ואיך שעכשיו חוגגים ואילו מתנות עכשיו מקבלים (פעם – ספרים, היום – כסף)

מילון

אטרקציה
משהוא מיוחד, שונה.

ציטוטים

” קיבלתי הרבה מתנות, שנהגו לתת, הרבה ספרים עם הקדשות אישיות.“

הקשר הרב דורי