מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

גיבור

סבא אנטולי ז"ל
סבא רבא שלי עם הצלקת מן המלחמה
סבא שלי, אנטולי ז"ל

"גיבור הוא מושג שניתן למצוא לו מקורות במיתולוגיה ובפולקלור של העמים מאז העת העתיקה. גיבור הוא ההגדרה לאדם שנחשב טוב במעשיו ולאדם אמיץ, אציל ובעל תושייה שניחן בתכונות אבירות. הנכונות להקריב את חייו למען מטרה נעלה אחרת כמו הצלת חיי אדם אחר."

יש גיבורים שהשאירו היסטוריה, יש גיבורים שעד כה מצילים חיי אדם, יש גיבורים שהצילו חיי אדם אך לצערנו נפלו "בקרב", כמו סבא שלי. שבשבילי הוא גיבור.

ילדותו של סבי

סבא שלי, אבא של אימא, אנטולי, נולד בתאריך 12.03.1952 ברוסיה בכפר קטן בשם "קוקלבו". סבא אנטולי נולד במשפחה מרובת ילדים. זו הייתה משפחה אוהבת, חמה, משקיעה בילדיה, שומרת על מסורת יהודית.

מיקום הכפר בו גדל סבי (גוגל מפות)

תמונה 1

סבא רבא שלי נלחם במלחמת העולם השנייה, הוא נפצע קשה באחד הקרבות הקשים בהיסטוריה ונשארה לו צלקת. לאחר מכן הוא נשלח לבית חולים, שבו הוא הכיר את סבתא רבתא שלי. בהמשך הם התחתנו והביאו לעולם את ילדיהם. סבי היה הבן הרביעי במשפחה. כולם אהבו אותו. הוא היה ילד שקט, ממושמע, תמיד עזר לזולת, היה תלמיד מצטיין. כולם ידעו שיהיה לו עתיד טוב, וכך באמת קרה. הוא סיים בית ספר עם מדלית זהב, המשיך במכללה ולמד להיות מהנדס, גם שם הוא סיים בהצטיינות. אחרי סיומו של המכללה הוא שירת שנתיים בצבא הרוסי , לאחר הצבא הוא חזר לעבוד ולגור בכפר שבו גדל.

אהבתו של סבא

לאחר כמה שנים הוא הכיר את סבתא שלי, והתחתן איתה. למרות שבני משפחתו לא רצו לקבל את סבתא הוא החליט שזו אהבת האמת שלו. הוא עמד בשלו, בני משפחתו לא יכלו לעשות כלום בקשר לזה ונאלצו לקבל אותה. אמי טוענת שסבא היה אבא טוב, היא זוכרת שהוא בילה עם משפחתו המון זמן. הם טיילו יחד, שיחקו יחד וגידלו כלבה. כל יום כשסבתא עוד הייתה ישנה הוא היה מארגן את הילדים לגן ומסיע אותם. הוא היה מספר לילדיו אגדות לפני השינה, מנשק ואומר: "לילה טוב".

חוץ מאהבתו למשפחתו הוא אהב בשעות הפנאי שלו לדוג עם חבריו. גם בעבודתו אהבו אותו, הוא ידע להקשיב לצרכים של הצוות, התחשב בזולת והתנהג בכבוד. כל אחד ידע שהוא הבן אדם שאפשר לסמוך, שתמיד יתן יד.

פטירתו

בשנת 1984 בחודש אוגוסט, סבא חזר מחופשת קיץ קצרה. אוגוסט הוא חודש מלא בגשמים, סבא היה אחראי על העברת משאיות וטרקטורים ממקום למקום. הכל היה כרגיל, עד שהדבר הנורא מכל קרה. העובדים התיישבו לאכול כרגיל, אך נהג של טרקטור לא כיבה את הטרקטור והטרקטור הדרדר בלי נהג. כאשר העובדים קלטו את מה שקורה הם התחילו לברוח מהמקום. אישה אחת לא הצליחה לברוח והטרקטור דרס אותה. סבא ראה את זה ורץ לעזרתה. הוא ניסה לעצור את הטרקטור אבל הטרקטור דרס גם אותו. רק לאחר כמה זמן הצליחו לעצור את הטרקטור וכל הפצועים הופנו לבית חולים. האישה שנדרסה נפגעה וסבא עבר כמה ניתוחים אך לא שרד.

זה היה היום הכי נורא, לכל יקיריו. אף אחד לא חשב שדבר כזה נורא יכול לקרות לאדם כזה טוב, עם לב זהב. כולם הכירו אותו וידעו איזה איש נפלא הוא היה. המון אנשים באו להלוויה שלו, הוא היה חשוב לכל כך המון אנשים. עד עכשיו זוכרים אותו ומספרים עליו דברים טובים. הוא עשה מעשה כה אמיץ, הוא היה גיבור. הוא אף פעם לא חשב על עצמו, הוא תמיד חשב על מי שסביבו. הוא תמיד היה מוכן לתת יד גם אם הוא יצטרך לשלם מחיר על חייו.

הזוית האישית

דיאנה: אני לא הכרתי את סבא שלי. כל מה שידעתי עליו זה שהוא נפטר בתאונת עבודה. לאחר שעשיתי את העבודה, למדתי המון על סבי. הבנתי שהוא לא רק נפטר, אלה שהוא נפטר כגיבור. אני לא מכירה המון אנשים כה אמיצים כמו סבא שלי. כשאמי סיפרה לי מה קרה לו, בכיתי. בכיתי כי אני לא אוכל לראות את סבא שלי, הגיבור! לדעתי הוא דמות להערכה, וכאלו אנשים צריך לזכור. מתוך הסיפור הזה למדתי שלא צריך לחשוב רק על עצמנו, שיש עוד אנשים סביבנו שצריכים עזרה, ואנחנו צריכים לעזור להם. בנוסף למדתי שאנחנו צריכים להיות אנשים טובים לסובבנו.

מילון

אצילות נפש
אדיבות, נדיבות, התחשבות. (מילוג)

ציטוטים

”הוא תמיד היה מוכן לתת יד, גם אם הוא יצטרך לשלם מחיר על חייו“

הקשר הרב דורי