מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

גאול מרגלית- סיפורי

גאול ואוריאל בזמן עבודתם בתכנית
אוריאל אוריאל וגאול בזמן עבודתם בתכנית
סיפורו של גאול מרגלית ומשפחתו

שמי, גאול מרגלית. נולדתי בארץ בחיפה בשנת 1937, היום בן שמונים.

גדלתי בדירות קטנות מאוד, גדלתי עם עוד אח בדירה קטנה של שני חדרים.

לא היה מספיק אוכל בבית אך למרות זאת לא הרגשנו מחסור באוכל בתור ילדים.

אבי הגיע מפולין ואמי מרוסיה והם הגיעו הרבה לפני השואה. כל האחים והאחיות של אבא שלי נספו בשואה חוץ מאח אחד שהצליח לברוח לארגנטינה. המשפחה של אמא ברוסיה ניצלה ברובה מהנאצים ונשארו ברוסיה. כל הסבים והסבתות מצד האבא נהרגו בשואה ואני לא זוכר אותם.

מצד האמא הסבים והסבתות נשארו ברוסיה ולא יכלו לעלות לארץ ולכן לא הכרתי אותם. אני גדלתי בשכונה שכל יום אחרי הבית ספר היינו משחקים בחוץ והיו הרבה מלחמות בין השכונות בין ילדים. אני הייתי בתנועת נוער והיינו עושים שם הרבה מסיבות. באחת מהמסיבות הללו הכרתי את בת זוגתי.

בשירות הצבאי שלי הייתי בחייל הים בחיפה בת גלים. המקצוע שלי היה תיקון מכשירים אלקטרונים באוניות של חייל הים ככה הסתובבתי שנתיים וחצי בנמל חיפה והכרתי שם הרבה פועלים שעסקו במשלוח של תפוזים ומוצרי מזון אחרים לחו"ל. זה היה בשנות החמישים של המאה העשרים ובארץ היה אז צנע ולא היה הרבה אוכל לעומת זאת הזמינו אותי הרבה לאכול על אוניות של צי הסוחר שהיה עליהם הרבה אוכל וככה נהנתי מהמצב שהיה אז.

התחתנו בבית קפה הנקרא בית פת בכרמל וקיבלנו מכולם מתנות צנועות.

אני עבדתי הרבה שנים בטכניון ובצעירותי עשיתי הרבה ספורט.

אשתי עושה היום ראיונות בטלוויזיה הקהילתית ומראיינת אנשים בזמן שהם מספרים את סיפור חייהם. במשך השנים התנדבתי בכמה מקומות והתעסקתי בענייני ציבור. הייתי נציג הטכניון בהסתדרות האקדמיים הארצית. חוץ מזה הייתי גם נציג ציבור בבית הדין לעבודה בחיפה וישבתי הרבה עם שופטים בדיונים בבית המשפט. בנוסף לכך הייתי מנהל פרוייקט של בחינות התאוריה לנהיגה לפני כ10 שנים.

בשנים האחרונות התנדבתי במשטרה במוקד 100 ובנוסף לזה, התנדבתי באגודת אור ירוק בקריית מוצקין וגם התנדבתי בגמ"ח- איסוף אוכל לאנשים עניים.

יש לי תחביבים כמו: באולינג, פטנק. אני הולך הרבה לסרטים והצגות ונפגש הרבה בחוגי חברים.

יש לי שלושה ילדים ושמונה נכדים, נינים אין לי בינתיים ומקווה שיהיה בקרוב ואזכה לראותם גדלים בריאים. הנכד הגדול שלי בן עשרים ושבע.

אני מבקר הרבה את הנכדים, עוזר להם בלימודים ועושה אתם קצת ספורט. חוץ מזה אנחנו נפגשים הרבה בחוג המשפחה לארוחות וטיולים.

אשתי ואני היינו בהרבה טיולים בחוץ לארץ במיוחד זכורים לי הטיולים בדרום אמריקה בהודו ובסין.

יש לי אח מבוגר ממני בן שמונים ושמונה שנמצא עכשיו בבית אבות בחיפה ואני משתדל לבקר אותו כמה שאני יכול.

כיום, לאחר שיצאתי לגמלאות, אני מתנדב בבית הספר "עתיד עוצמה זוקו"  בקריית ביאליק.

הזוית האישית

גאול– "את אוריאל ואוריאל הכרתי במהלך תכנית הקשר הרב דורי בתיכון עוצמ"ה זוקו בקריית ביאליק, ובעזרתם תיעדנו את סיפור חיי ואני שמח ומאושר לקחת חלק בפרויקט הזה. אני מאחל להם המון בהצלחה." אוריאל ואוריאל– "שמחנו מאוד להכיר את גואל ולשמוע את סיפור חיו, אנחנו מאחלים לו הרבה בריאות ואושר"

מילון

פטנק
הוא משחק כדור ממשפחת הכדורת שמקורו בצרפת

ציטוטים

”התחתנו בבית קפה הנקרא בית פת בכרמל וקיבלנו מכולם מתנות צנועות.“

הקשר הרב דורי