מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בעלי אלכסנדר אזרוחי

התליון משן של סוס ים

בעלי אלכסנדר אזרוחי נפטר בארץ לפני 15 שנה. ברוסיה הוא עבד כגאולוג וחקר את השטח שבקוטב הצפוני. פעם או פעמיים בשנה הוא טס לשם עם משלחת גאופיזית למשך כמה חודשים. בארקטיקה בעלי וחבריו לעבודה חיו ועבדו בתנאים קשים מאוד – הקור היה עד 50- מעלות. העבודה כללה שהות במקום של כמה חודשים, תלוי בסוג העבודה. המקום, בו הם עבדו היה מרוחק מכל הציויליזציה האנושית במאות קילומטרים. הביאו את האוכל והציוד איתם במטוס. הם חיו שם לבדם ורק דובים לבנים וסוסי הים באו לבקר אותם.
הם היו בונים את בית שימוש בחוץ. את האוהל הביאו מהבית, הוא היה מיוחד לתנאי מזג אויר אלו. הביאו איתם בגדים חמים, נעליים, שקי שינה מפרוה ונעליים מפרוה.
 

תמונה 1

 

 

  אחד מחבריו לעבודה, יוריי ג'ירוב היה אמן מוכשר. הוא עבד בסתר וגלף מניבו של סוס הים את הפסלון בצורת ראשו של בעלי. כך ביום הולדתו בעלי קיבל מתנה הכי מקורית, מפתיע ומיוחדת. עד היום אני שמרתי על הניב הזה כמזכרת מבעלי. וכעת נתתי אותו לבתי יוליה בשביל  שהיא תמשיך להעביר הלאה…

מילון

ארקטיקה
האזור הארקטי הוא אזור מסביב לקוטב הצפוני של כדור הארץ. האזור הארקטי כולל את אוקיינוס הקרח הצפוני (האוקיינוס הארקטי) וחלקים מקנדה, מגרינלנד, מרוסיה, מארצות הברית (אלסקה), מאיסלנד, מנורבגיה, משבדיה ומפינלנד. מקור המילה "ארקטי" ביוונית: "ארקטוס", שמשמעותו דוב. הסיבה למקור זה הוא מיקום הקונסטלציה "הדובה הגדולה" מעל לאזור הארקטי.

ציטוטים

”"אין כמו הצפון הרחוק, השקט והרוגע, אבל מספיק עם הטיולים"“

הקשר הרב דורי