מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בלה נקראה על שם המיילדת שלה

בלה והנכדים
בלה וילדיה
"בלה" שפירושו בצרפתית - יפה

סיפור הולדתי

בשנת 1949 הוריי עלו ארצה מתוניס עם תשעת ילדיהם (אחיי ואחיותיי)/

כאשר הגיעו לארץ ישראל מיקמו אותם בעיר נתניה בשכונה שנקראת עין התכלת. כאשר הגיעו לשכונה, אימיהייתה בת 40 ואבי היה בן 52, בשכונה התגוררו אנשים ממוצא תימני ומשפחתי הייתה היחידה ממוצא תוניסאי, למשפחתי בתחילה היה מאוד קשה להתאקלם בשכונה מפני שהם הרגישו כנטע זר, גם מבחינת צבע עורם גם מבחינת השפה. כאשר אימי גילתה שהיא בהריון בגיל מתקדם התביישה אף יותר משכניה ולא העזה להוציא את ראשה מהבית במשך תשעת חודשי ההיריון. כאשר כרעה ללדת ביקשה מאבי להביא מיילדת מחוץ לשכונה מפאת הבושה. אבי הביא מיילדת רוסייה לביתנו שיילדה את אימי, כאשר יצאתי לאוויר העולם המיילדת לא הפסיקהלהתפאר מיופיי ולכן אימי החליטה לקרוא לי על שמה של המיילדת "בלה" שפירושו בצרפתית גם "יפה".

כאשר למדתי ללכת הייתי בורחת מחוץ לבית ומטיילת בפרדסים הרבים שהיו בשכונה ומשחקת עם ילדי השכונהואף הולכת לבתיהם. אני הייתי הראשונה במשפחתי שיצרה קשר עם אנשי השכונה ומכאן נסללה הדרך להיכרותבין משפחתי לשכניהם. נוצרו קשרי חברות רבים בין משפחתי לבין האנשים בשכונה. ותמיד כולם אמרו שבלה הקטנה הגיעה לעולם בבושה ובמסתור, וגדלה להיות הילדה שהביאה את האור והחום אל השכונה.

כאשר בגרתי ונישאתי למוריס ז"ל הכרחתי אותו לגור בשכונה שנולדתי וגדלתי למרות שכל משפחתי כבר התפזרה משם. בשכונת הולדתי אני בניתי בית, נולדו לי ילדיי, נולדו לי נכדיי, ורק שם אני רוצה גם לסיים את חיי.

מילון

מיילדת
מסייעת ליולדת בתהליך הלידה

ציטוטים

”בלה הקטנה הגיעה לעולם בבושה ובמסתור, וגדלה להיות הילדה שהביאה את האור והחום “

הקשר הרב דורי