מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בית ספר ישן

סמל בית הספר "גלילות"
בית ספר ברוסיה
בית ספר רוסי

איליה, קטיה ואליס, משתתפות התכנית הקשר הרב דורי הן הקשיבו לסיפורו של אלכסנדר ושןחחו עמו בסרטון שהכינו.

"בבית ספר הישן הילדים ישבו בכיתה, לא היו לוחות אלקטרונים, ובהפסקות היו אותם משחקים שמשחקים בהם כיום, כגון: מחבואים, תופסת, מחניים, קלפים.

בכל יום נתנו לנו ציונים ביומנים והציונים היו מ 2-5 ולא 0-100. לא היו לנו עפרונות כמו עכשיו, היו לנו עפרונות ברזל. חומרי הלימוד היו יותר קשים מחומרי הלימוד כיום, והיו הרבה חוגים היו שיעורים אחרים כגון רובוטיקה ועוד.

 

הזוית האישית

איליה: היה מעניין לשמוע את סיפורו של סבא שלי.

קטיה: היה מעניין לדעת, שברוסיה שונה מאשר בישראל, מאחר והוריי נולדו שם ואני נולדתי בישראל.

מילון

רובוטיקה
רובוטיקה היא תחום מולטידיסיפלינארי, כלומר נשען על מספר תחומים הנוגע לבניית רובוטים, מכשירים היכולים לנוע ולהגיב לפי מידע מחיישנים. תחומים עליהם הרובוטיקה נשענת הם למשל הנדסת אלקטרוניקה, מדעי המחשב, תכנות ובפרט הנדסת תוכנה, הנדסת מכונות והנדסת ייצור. ויקיפדיה המילה רובוטיקה - מלשון רובוטה (ROBOTA), מילה צ'כית לעבודה מאולצת - חודשה על ידי המחזאי קארל צ'אפק. המובן של הרובוטים כפי שאנו מכירים אותו כיום הוצג על ידי הסופר אייזק אסימוב בספרו משנת 1950 "אני, רובוט". בספר זה הציג הסופר גם את שלושת חוקי הרובוטיקה המוטלים על הרובוטים כדי שלא יסכנו את בני האדם. ויקיפדיה

ציטוטים

”לא היו לנו עפרונות כמו עכשיו, היו לנו עפרונות ברזל.“

הקשר הרב דורי