מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בית מלא אהבה

סבתא אתי, הנכדה שירה והחברה רויטל במסגרת התכנית
סבתא אתי בכיתה א' (מוקפת בעיגול)
המשפחה האוהבת לבית אדרי

שמי אתי נפתלי, נולדתי בשנת 1959 בעיר לוד. להוריי נולדו תשעה ילדים – שישה בנים ושלוש בנות. גרנו בבית קטן, אבל הסתדרנו. הייתה צפיפות רבה אך תמיד היה שפע של אוכל. למדתי בבית הספר היסודי "בית יעקב". למדנו הכל: תנ"ך, חקלאות, חשבון, גיאוגרפיה ועוד. המקצוע האהוב עלי היה חקלאות.

משפחת אדרי

תמונה 1

בהמשך השנים למדתי בבית ספר "הרצליה" בלוד, אך שם צעקו עליי והזמינו את הוריי לשיחה. הסיבה לכעס הייתה כי לא לבשתי גרביונים… עם החברות שיחקתי במשחקים רבים שהיום כמעט ולא רואים – חמש אבנים, גולות, תחרויות ריצה, מחבואים. אני הייתי המהירה ביותר בכיתתי בריצה.

המשפחה שלנו תמיד הייתה מאוד מאוחדת. בימי שישי יושבים ביחד ושרים במקהלה את שירי השבת. עד היום בכל החגים והמסיבות אנחנו נפגשים ביחד ונוהגים לאכול ביחד מטעמים מבית אמא. יש לנו מאכל משפחתי שהמתכון שלו עובר מדור לדור והוא הקוסקוס. אנו נוהגים לאכול אותו בהזדמנויות רבות.

הזוית האישית

שירה הנכדה: מהסיפור של סבתא על הקשר החזק בתוך המשפחה שלה, ואנחנו ממשיכים את הדרך של משפחת אדרי עד היום הזה.

החברה רויטל: היה לי כיף להכיר את סבתא של שירה, חברתי הטובה. למדתי ממנה המון דברים ובעיקר נדהמתי לשמוע שהיא נענשה על כך שהגיעה לבית הספר ללא גרביונים!! אנחנו מודות מאוד לסבתא אתי.

סבתא אתי, הנכדה שירה חן והחברה רויטל קריטי

תמונה 2

מילון

קוסקוס
קוסקוס (בערבית: كسكس) הוא מאכל יהודי צפון אפריקאי. המאכל עשוי גרגרי סולת העוברים התפחה על ידי מים בתהליך של אידוי. קוסקוס מוגש לרוב בתוספות מאכלים שונים, דוגמת מרקי בשר למיניו, או דגים, וירקות ואפילו בתור תבשילי חלב או קינוחים למיניהם כגון: בירקוקש שזהו קינוח חלבי המוגש לכבוד פורים או ראש חודש ניסן לפי המסורת של יהודי מרוקו. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”. עד היום בכל החגים והמסיבות אנחנו נפגשים ביחד ונוהגים לאכול ביחד מטעמים מבית אמא. “

הקשר הרב דורי