מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אשף המטבח הישראלי

סבא איתן שור לכד נחשים בידיים חשופות וייצג את ישראל בתערוכות אוכל

סבי איתן שור נולד לסבא רבא קופל ולסבתא רבה מלכה ב-12.11.1942 בנווה צדק, שכונה של תל-אביב הקטנה.
אני נולדתי בצורן בתאריך 1.11.2001 להוריי שלומי חזן ואסנת חזן.
 
בשנת 1960 התגייס סבי לצה"ל ליחידת מדידה וסיור של חיל התותחנים, ובמסגרת שירותו סייר בכל הארץ. במהלך שירותו השתתף במבצע נוקייב ובמילואים השתתף בשלוש מלחמות: מלחמת ששת הימים, מלחמת יום כיפור בחזית המצרית ובמלחמת שלום הגליל בלבנון.
סבי עבד במחלקה לזואולוגיה. אחרי מלחמת ששת הימים המחלקה ארגנה משלחות לחצי האי סיני לסקור את החיות האופייניות. סבי הצטיין בתפיסת בעלי חיים זוחלים ותפס נחשים ארסיים כמו אפעה ושפיפונים בידיים חשופות. סבי פנה ללימודי חקלאות באוניברסיטה העברית. הוא התמחה במטעים ופרחים. לאחר סיום הלימודים התקבל לעבודה במשרד גדול לתכנון נוף ובמסגרת עבודה זו תכננו וביצעו את פארק קנדה בלטרון, אקווה בלה ליד ירושלים ופארק הירקון ליד תל-אביב.
 
בשנת 1976 הגשים סבא את חלומו והמשפחה עברה למושב מיכאל שובל באזור לכיש. שם התמקדו בגידול עופות ופרחים ליצוא. בחצר גידלו סוסה וסייחה. כל המשפחה רכבה על הסוסות. אימי גידלה זוג ארנבות וכלבת זאב. בשנת 1983, בעקבות המשבר הכלכלי במושבים, הגיעה המשפחה של סבי לקיבוץ יקום. סבי עבד בלול ובמטע, אך אלרגי לארס דבורים. אחרי תורנויות שבת במטבח הציבו אותו דרך קבע לעבוד בבישול. הוא נשלח לקורס טבחים במכללת רופין ובשנת 1993 הגיע לגמר בתחרות "אשף המטבח הישראלי" והוצע לו משרה של סגן שף במלון דניאל בהרצליה.
 
במסגרת תפקידו כשף סבי נסע במשלחות ישראליות לכל העולם. למשל, הוא השתתף במשלחת השפים "מבשלים למען הרעבים" בדרום אפריקה. במסגרת עבודתו סבא מבקר בתערוכות מזון ברחבי העולם, מדריך טבחים צעירים, ודואג לחילופיי סטודנטים בענף המזון בין ארצות שונות לישראל. על הדרך הוא עושה טיולים עם דגש בנושאים המעניינים אותו – שמורות טבע, נופים, תערוכות פרחים, ביקור במסעדות טובות, אדריכלות ואומנות. עד עכשיו הוא היה ב 20 מדינות שונות…
 
הנכד אייל: הסבא שעליו אני עושה את המצגת הזאת הוא סבי מצד אימי. רבות הן החוויות שעברנו ביחד כולל ימי הולדת משותפים(נולדנו באותו חודש). אני אוהב את סבי משום שהוא אוהב ומבין אותי גם.
 

מילון

מבצע נוקייב
מבצע סנונית, הקרוי גם מבצע נוקייב, היה פעולה משולבת של כוח חטיבת גולני ושל שייטת 13 נגד כפרים ומוצבים סוריים ברמת הגולן. המבצע נערך בלילה שבין ה-16 וה-17 במרץ 1962.

ציטוטים

”סבי ייצג את ישראל במשלחת השפים "מבשלים למען הרעבים"“

הקשר הרב דורי