מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ארץ ישראל אהבת חיי

שרשרת המגן דוד שאתי קנתה לאביה
צוות לעניין רגע של נחת
למרות כל הקושי בכל הזמנים בארץ עדיין ארץ ישראל בשבילי הכל.

אני עזרי אסתר משתתפת בתכנית "הקשר הרב דורי"בבית הספר סולם צור.

נולדתי בארץ בתאריך 13.12.1950 להורים, אבא יליד הארץ דור עשירי בטבריה ולאמא ילידת טורקיה שעלתה לארץ בשנות החמישים. אחות בכורה לעוד חמישה אחים.
משפחה ערכית ומאוחדת
גדלנו לאבא ששירת את מדינת ישראל בארגון אצ"ל ולפני קום המדינה היה אסיר בבית הסוהר בעכו. גדלנו ושמענו סיפורים על הקמת המדינה והקשיים שהיו. זכור לי מאוד מאבא את אהבתו לארץ. איך שאבא לימד אותנו. למרות הקשיים הכלכליים היינו משפחה מאוד שמחה בחלקה וככה השרישו לנו את הערכים: אהבת הזולת, אהבת הארץ ולקבל הכל באהבה.
בימי שישי היינו יושבים בארוחת שבת לא כאנשים דתיים, היינו יושבים מדברים ואבא היה מספר לנו ושרנו שירים של שושנה דמארי, יפה ירקוני. אבא היה מספר לנו את החוויות שהיו לו בזמן המלחמה ואיך אנשים אהבו לעזור אחד לשני. לאור מה ששמענו בבית גדלנו גם אנחנו כמשפחה מאוחדת, אפילו עם חילוקי הדעות אף פעם לא היינו "ברוגז" בינינו. באותה רוח, ככה אנו מגדלים את משפחתנו, מאוחדת, אוהבת ושמחה.
אני אמא לשלושה ילדים וחמשה עשר נכדים אני אוהבת להיזכר בדברים טובים שלימדו אותנו ומספרים את זה לילדים שלנו ולנכדים שלנו. טיילתי בעולם ולמרות היופי בחוץ אני עדיין טוענת שמדינת ישראל היא המקום הכי טוב לנו כיהודים. (בפעם הראשונה שחזרתי מחו"ל פשוט נישקתי את האדמה כמו סאלח שבתי בזמנו) שמחה להשתתף בפרויקט הזה לומדת מהילדים המון ומקווה גם ללמד אותם.
טבעת הנישואים של אמא שלי החפץ המשמעותי שבחרתי לספר עליו, הוא טבעת הנישואים של אמי. היא יוצרה בישראל בשנת 1960. הטבעת של אימי עשויה מזהב וכיום אני עונדת אותה. היא בבעלותי. היא נקנתה לאמי ביום הולדתה. לטבעת שלושה צבעים, אמי ביקשה במיוחד כי זה היה באופנה (מודה). טבעת הנישואים הראשונה והמקורית של אימי נגנבה היא מאוד הצטערה, היא כל כך רצתה שתהיה לה טבעת על היד. אז קנינו לה את הטבעת הזו החדשה. כיום אני עונדת אותה על ידי כל הזמן. הטבעת הינה מזכרת מאמא, חפץ שהיה יקר מאוד וחשוב לה ואני לא מחליפה אותה.
שרשרת מגן דוד של אבא החפץ השני המשמעותי שלי הוא שרשרת זהב עם תליון מגן דוד של אבא. ביום הולדת שבעים של אבי הוא ביקש ממני אישית שאני אקנה לו את השרשרת עם המגן דוד.  מלאתי את בקשתו (אבא שלי היה מחובר למגן דוד וארץ ישראל).  סמל המגן דוד  היה מאוד חשוב לאבי. כשהיה שבוי בכלא עכו לפני קום המדינה הוא קעקע לו ביד שמאל מגן דוד עם שני ענפים של עלי זית מהצדדים. הוא ענד את שרשרת מגן הדוד שקניתי לו כל הזמן. כשהוא נפטר אני לקחתי את השרשרת ואני עונדת אותה עד היום.

מילון

ענתיקה
מי שחושב משהו מאוד עתיק, מחשבה מיושנת.

קנטיקה וייז'ה
אם מישהו היה מספר על איזה דבר וחוזר על זה כמה פעמים אז היו משתמשים בביטוי הזה קנטיקה וייז'ה.

אצ"ל
ארגון צבאי לאומי (ארגון של לפני קום המדינה)

סאלח שבתי
דמות שעלתה לארץ, משפחה מרובת ילדים שהגיע בשנות החמישים וגרו במעברה. ובהקשר לסיפור שסלאח שבתי הגיע לארץ נישק את האדמה גם אני שחזרתי בפעם הראשונה לארץ נישקתי את האדמה.

ציטוטים

”אף פעם לא היינו "ברוגז" בינינו וככה אנו מגדלים את משפחתנו, מאוחדת, אוהבת ושמחה. “

”טיילתי בעולם ולמרות היופי בחוץ אני עדיין טוענת שישראל היא המקום הכי טוב לנו כיהודים.“

הקשר הרב דורי