מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ארוחת ערב עם הנסיך הירדני חסן

בילוי משותף מהנה בחופשה משפחתית.
בארוחת ערב ברבת עמון- ירדן
חוויות אישיות מארוחת הערב

שמי זיוה לויטה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, להלן סיפורי:

טקס חתימת הסכם השלום בין ישראל לירדן נערך בתאריך 26 באוקטובר 1994 במסוף הערבה, מעבר הגבול מצפון לאילת. בעקבות הסכמי השלום נפתחו הגבולות בין המדינות.

סבא אלי (בעלי) עבד בשנים אלה במשרד הביטחון והשתתף בשיחות השלום בקבוצת עבודה שדנה בביטחון אזורי ובקרת נשק. בתהליך חתימת הסכם השלום עם ירדן סבא אלי היה חלק ממשלחת שהוזמנה לביקור ידידות בירדן. אני, סבתא, הצטרפתי לסבא כחלק מהמשלחת ביחד עם עוד בני ובנות זוג נוספים. ראש המשלחת הישראלית  היה דוד עיברי, מנכ"ל משרד הביטחון. במסגרת הביקור הוזמנו לארוחת ערב שאותה אירח הנסיך חסן. במהלך היום חברי המשלחת עבדו על גיבוש שיתופי הפעולה בין ירדן וישראל ובני/בנות הזוג סיירו ברבת עמון.

תג הכניסה אל ארוחת הערב

תמונה 1

לידע כללי בהקשר זה, הנסיך חסן בן טלאל הוא בנו של המלך עבדאללה הראשון, אחיו של חוסיין, מלך ירדן ודודו של מלך ירדן הנוכחי, עבדאללה השני. הוא שימש כיורש העצר בשנים 1965–1999. בשנת 1999, בעודו על ערש דווי, מינה המלך חוסיין את בנו עבדאללה (המשמש כיום כמלך ירדן, עבדאללה השני) ליורש העצר. (ויקיפדיה)

​חצינו דרך מעבר נהר הירדן וחזרנו לישראל דרך גשר אלנבי. מעבר נהר הירדן הוא מעבר הגבול הראשי בין ירדן וישראל השוכן סמוך לגשר שייח' חוסיין ההיסטורי, בין הערים בית שאן בישראל ואירביד בירדן. המעבר מיועד עבור אזרחים ישראלים ותיירים, ומשמש גם למעבר סחורות בין המדינות.(ויקיפדיה)

סבא אלי בארוחת הערב

תמונה 2

הסבר לתמונה: עם הגב לתמונה יושב סבא אלי, משמאלו יושב מערוף אל-בח'ית שהיה חבר במשלחת הירדנית שניסחה את הסכם השלום בין ישראל לירדן. לאחר שירותו הצבאי כיהן כשגריר ירדן בישראל וכראש ממשלת ירדן. הוא הפך לחבר משפחה, ביקר בבתינו פעמים רבות וגם בנו היה בישראל וביקר אותנו.

כאמור, יורש העצר, הנסיך חסן  הזמין את המשלחת הישראלית לארוחת ערב. ארוחת הערב היתה מרשימה מאד ורשמית מאד. הנסיך היה מאד לבבי, חם ונחמד. התנהג כמארח ויצר אוירה מאד נעימה.

דיווח מהעיתון על האירוע

תמונה 3

הארוחה הייתה סביב שולחנות עגולים כשבכל שולחן היה כיסא אחד ריק. במהלך הארוחה כל כ- 45 דקות הנסיך חסן עבר משולחן לשולחן ושוחח עם הסועדים, הוא התעניין באופן אישי בכל אחד מהיושבים ואני סיפרתי לו על עבודתי כעובדת סוציאלית. כל אחד מהאורחים קיבל מתנה וזה הכרטיס שהיה בתוכה. זו הייתה מתנה קטנה וצורף אליה הכרטיס הזה:

כרטיס ברכה ממלך ירדן

תמונה 4

הארוחה הייתה מאוד טעימה ובעיקר מעניינת ומרגשת. זו הייתה פעם ראשונה שפגשתי ירדני ועוד ממשפחת מלוכה, גיליתי שהוא בן מקסים, רגיש וסקרן. זה היה אירוע מאוד משמעותי הן למדינת ישראל והן לי באופן אישי.

הזוית האישית

זיוה וליאור: זו הייתה חוויה משמעותית לשבת ביחד ולשמוע סיפורים אחת של השנייה.

מילון

יורש עצר
אחד מבני המלוכה שאמור לרשת את המלך או המלכה.

ציטוטים

”לא חייבים להיות מושלמים. good enough is good enough“

הקשר הרב דורי