מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אסתר קרפ – סיפור חיי

סבתא אסתר ואלה בתכנית הקשר הרב דורי
אני בטירונות למשטרת ישראל
אהבתי למשטרת ישראל

שמי אסתר (אתי), נולדתי בתל אביב ברחוב לילינבלום 1, בשנת 1949 בבית חולים "הדסה" תל-אביב. גרנו בלילנבלום עד שנת 1953.כשהייתי בת 4. אבי שירת במשטרת ישראל בתור נוטר (שוטר) ואמי הייתה עקרת בית עם עבודות מזדמנות. המשטרה אפשרה לגור בשיכון משטרה בכל מקום שהשוטר הסכים ואבי בחר לגור ביפו תל-אביב.

זכרונות ילדות

בגיל שנתיים הייתי בגן ויצ"ו, גן לאמהות עובדות שפעל עד שעה 17:00. בהיותי בת 3, מועדון "לאישה" פרסם תחרות תצלומי ילדים והוריי שלחו את מועמדותי. מבין 4 תצלומים, נבחרתי למקום השלישי. חולקו פרסים של לאישה אני ומקום 4 זכינו למנוי של חוברת לאישה לשלושה חודשים.

תמונה 1

בשיכון בו גרנו ביפו היו כל גילאי הילדים ולא היה משעמם בכלל. כל יום היינו משחקים משעה 16:00-20:00.  שיחקנו בכל המשחקים החברתיים כמו תופסת, מחניים, עמודו, קלאס, חמש אבנים, סבתא סורגת, גולות, פורפרה ועוד. גרנו ביפו עד שנת 1966. כשהייתי בת 15 בערך. התחלתי ללמוד בתיכון ביפו ושנתיים לאחר מכן עברנו לבת-ים. משם נסעתי ליפו באוטובוס עד סיום התיכון.

אהבה שלי למשטרת ישראל

מאחר ואבי היה שוטר המון שנים, הייתה לי אהבה למשטרה ולאחר שסיימתי תיכון התגייסתי למשטרת ישראל. כשסיימתי את הטירונות, שארכה 8 חודשים, יצאתי לעבודה מעשית. אני זוכרת שבתוקף תפקידי נאלצנו ביום העצמאות לחסום כביש שמגיע לכיכר ששם הייתה במה. מי שהיה גר מצדי המדרכה לא יכול היה להגיע לביתו. הייתי צריכה להיות מאוד קשוחה עם האנשים שרצו להגיע לביתם. וזה לא היה האופי שלי וכך ראיתי את הנולד והחלטתי להתפטר. כשהגעתי הביתה עם המזוודה וטופס ההתפטרות חתום על ידי מחלקת כח-אדם של המשטרה, אבי התעצבן שלא התייעצתי איתו, כי סיפר לי שיש תוכנית לגביי לעבור קורס קצינות ולספח אותי לאגף נוער שוליים (נוער עבריין בלי גבולות שהיה צריך להחליט מה לעשות אתם כי אי אפשר להכניס אותם לכלא).

הדיווח הזה הגיע לצבא ושלחו לי לאחר חצי שנה צו לגיוס. עברתי טירונות בגיל מאוד מבוגר – כשנה אחרי כל הטירוניות. עברתי את הטירונות בקלות כי זה היה שינון הטירונות של המשטרה. התגייסתי לנושא שמאוד אהוב עליי שיבוץ חיילים לפי ידיעתם, מעין כח-אדם סדיר. הייתי קובעת מי ישובץ לאן ולמה. תמיד  קלעתי באבחנה שלי ובהפניית החיילים למקום שמתאים להם להיות וקיבלתי הערכה רבה על כך.

תמונה 2

אהבת חיי

ערב אחד אבי ביקש ממני להתלוות אליו למפגש חברים ומאחר והייתי פנויה הצטרפתי אליו. היכרתי את ביתם של המארחים ואת בנם של אחד החברים. שוחחנו במהלך הערב ופתאום הוא ניגש אלי ושאל אותי אם אני רוצה לצאת אתו לשאוף אוויר. הסכמתי וכבר ארבעים ותשע שנים  אנו שואפים אוויר יחד. אחרי 11 חודשים התחתנו ואנו חיים באושר ואושר עד היום. נולדו לנו שלושה בנים: רונן גיל ושרון שגרמו לבית להיות בית של שמחה. להם ביחד נולדו שישה ילדים שהם נכדיי: רותם, עומר , מאיה , אלה , נינה ונח.

הזוית האישית

אלה: המפגשים עם סבתי במסגרת תכנית "הקשר הרב דורי" תרמו לי בכך שהיה לי יותר זמן איכות עם סבתא. היה מהנה וההיכרות שלי איתה ועם עברה העמיקו יותר.

מילון

נוער שוליים
נוער שגדל בלי גבולות וללא מסגרת ויש לדאוג לו ולסייע לו להתפתח.

ציטוטים

”לכי אחר החלומות שלך - אם ישנו דבר בחיים שאת חולמת עליו, אל תוותרי לעולם “

הקשר הרב דורי