מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אסתר חברון מתגעגעת

התמונה צולמה זמן האחרון.
התמונה צולמה בשנות העשרים לחייה של אסתר
סיפור חייה, הריקודים והמשפחה של אסתר

אסתר חברון, נולדה בשנת 1938 בקריית חיים (חיפה) נולדה בשם המשפחה רדבוגין, השם שונה אחרי מלחמת השחרור בבקשת בן גוריון להחליף את שמות המשפחה לשמות עבריים. לקחו את האות הראשונה והאחרונה, ויצרו רן. יש לה אחות תאומה ואח גדול. התחתנה בגיל 22 עם יוסי ובעקבותיו עברה לקיבוץ יפעת. נולדו לה בקיבוץ ארבע בנות ובן. כיום, היא סבתא לשנים עשר נכדים.

לאסתר הייתה אחות תאומה ושמה עדה. הן למדו באותה הכיתה, ישבו אחת על יד השניה והיו דומות להפליא כך שאפילו שהקפידו להתלבש שונה עדיין היו מורים מתבלבלים בינן. הן היו כל הזמן ביחד עד כיתה י', שבסופה החלוקה למגמות הפרידה ביניהן. עדה בחרה מגמה ריאלית ואסתר בחרה מגמה פדגוגית. שתיהן אהבו ספורט והתעמלות.

בקרית חיים הריקודים היו דומיננטיים, והריקוד והתנועה הם חלק חשוב אף היום בחייה של אסתר. החשיפה הראשונה לריקוד הייתה בתנועת הנוער בה השתתפה, "התנועה המאוחדת". כל פעולה נגמרה בלמידת ריקוד חדש וביום שישי הייתה קבלת שבת ושם היו רוקדים כולם, גם הגדולים וגם הקטנים. היו שרים ורוקדים ותמיד היה מישהו שהיה מנגן על אקורדיון. כאשר אסתר למדה בסמינר למורים, היו לסטודנטים בטכניון כל מיני חוגים לבחירה, ובמסגרת זו רקדה אסתר בחוג ריקודי עם וגם בחוג ריקודים סלוניים. בנוסף, בימי שישי בערב השתתפה בהרקדות בטכניון.

התמונה צולמה בשנות העשרים לחייה של אסתר

תמונה 1

לאחר נישואיה, נחשפה אסתר להתעמלות בשיטת הפלדנקרייס, אסתר התאהבה בשיטה ויצאה ללמוד להיות בעצמה מורה בשיטה זו. כשיצאה לפנסיה, החלה להדריך קבוצות בשיטה. כיום אסתר מעבירה שיעורי פלדנקרייס בהתנדבות בסב-יום ומקווה לפתוח חוגים נוספים.

לפרויקט שלנו בחרה אסתר בשיר שני שושנים. הילדים שלה זוכרים שהייתה שרה להם את השיר בילדותם. לפני לא הרבה זמן בנה שלח לה גרסה מחודשת של השיר, מה שעורר את זיכרון השיר. השיר מזכיר לה את הורדים שאהבה מאוד בגינה של דודתה, שהיו מאוד גדולים וריחניים. השיר מזכיר לה גם ריקוד עם שהייתה רוקדת. ובנוסף מספר השיר על שני שושנים שאחד נקטף כמו שכתוב בשיר: "והנותר והנותר ליבו נשבר" והדבר מזכיר לה את אחותה התאומה שנפטרה לפני 10 שנים ומאז היא מאוד חסרה לה והיא מתגעגעת אליה עד היום.

קישור לשיר שאסתר חברון מאוד אוהבת

הזוית האישית

עומר סט ונועם שקולניק: התכנית הייתה מהנה ומלמדת. למדנו רבות על חייה של אסתר חברון.

מילון

פלדנקרייס
שיטת התעמלות על פי עבודה כאשר השרירים לא במצב מכווץ.

ציטוטים

”"מאז היא מאוד חסרה לה והיא מתגעגעת אליה עד היום."“

הקשר הרב דורי