מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אסתר בלול התרנגולים

אסתר בתכנית הקשר הרב דורי
לול התרנגולים (ויקיפדיה)
אסתר הלולנית המומחית מספרת את סיפור חייה

נולדה בתל אביב בשנת 1933 בחודש מרץ. אסתר בת 83 שנים. לפני אסתר נולדו אחיותיה התאומות וקראו להן מזל ומרגלית, ואחרי שנתיים אסתר נולדה. ואחיה של אסתר נולד כשאסתר הייתה בת 10 ולאחיה קוראים אברהם.

כשאסתר הייתה בת 16 היא הלכה לתנועת הנוער העובד ומשם הם נשלחו להשלים את קיבוץ מלכיה בגליל העליון. וכאסתר עדיין עבדה שם היא נבחרה לעבוד בלול תרנגולות. כשאסתר הייתה בצבא היא הייתה מד'סית – מדריכת ספורט. בשנה הראשונה כשאסתר הייתה בצבא היא הכינה את המצעד הראשון ביום העצמאות שצעדו בירושלים.
אחרי הצבא אסתר חזרה למלכיה והמשיכה להיות לולנית ובשלנית טובה. כשאסתר חזרה למלכיה כולם בקיבוץ התחתנו, אז שלחו את אסתר לתל אביב לעבוד במזכירות הקיבוץ ושם אפשרו לאסתר לבקר בקיבוצים אחרים שהיו לה חברים. בקיבוץ רמות מנשה לא רחוק מיוקנעם עבדה אסתר כלולנית, כי ידעו שהיא לולנית מצוינת. אסתר שובצה לעבודה בלול.
כשאסתר הייתה מבקרת בכל מיניי קיבוצים, במסגרת עבודתה אסתר באחד מביקוריה היא פגשה את אליהו ייניסקי  שבהמשך הפך לבעלה. היא נשאה לאליהו ועברה לחולון. לאסתר היו שלוש בנות: הראשונה גילי שהיא עובדת בבית אבות, שלומית שהיא משפטנית ויעל היא מורה.
זווית אישית

מישל: השתתפתי בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר שנקר. בית ספרנו אימץ מועדון יום לקשיש מרחוב פבריגט בחולון. בימי רביעי, נשארנו בבית הספר לאחר שעות הלימודים ואירחנו את האזרחים הותיקים בחדר המחשבים בבית הספר. ישבתי במפגשים עם אסתר והיא סיפרה לי את סיפוריה.

 תשע"ו 2016

מילון

מדס"ית
מדריכת ספורט בצבא

ציטוטים

”לולנית מצויינת!“

הקשר הרב דורי