מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אסף גרינשפון בישראל ובאיטליה

תמונה קבוצתית
סבא אסף ואחיו יואב בפורים
חיי אסף גרישפון

סיפור חיי אסף גרינשפון בישראל ובאיטליה

נולדתי בבית חולים העמק בעפולה בתאריך 26.08.1951. בן שני לשרה ואברהם ואח ליואב אחי הבכור באותה שנה עברנו למעוננו החדש ברחוב מנחם בעפולה שבו ביליתי את כל שנות חיי עד גיוסי לצבא. בחצר ביתנו גרו סבתי וסבי והרבתי לבקרם.

בילדותי אהבתי לשחק רבות עם אחי הבכור וברחוב היינו משחקים עם חבל בקלאס בחמש אבנים ועוד… בגיל 3 הייתי בגן ויצו ולאחריו בגן עיריה.

בגן הילדים

תמונה 1

"לסבתא רבקה היקרה" – 1953

תמונה 2

בית הספר היסודי שלי נקרא יזרעאל היום הוא נקרא אלון יזרעאל, בזמנו בית ספר יסודי היה מכיתה א' עד כיתה ח'. מיוחד לתקופתנו שבבית הספר היה חדר אוכל ולנו התלמידים היה חלק בהפעלתו ולמדנו גם תזונה. כמו בתקופתכם גם כלי נגינה היו בתקופתנו זוכר אני שנגנתי על חליל צד.

בית ספר התיכון שלמדתי בו נקרא בן גוריון אשר נקרא היום אורט אלון בן גוריון, עברתי את בחינות הבגרות בהצלחה.

בגיל בר המצווה החלטתי רק לעלות לתורה וביקשתי מהורי שבגיל 16 אטוס לחול לטיול ולקייטנה ללימוד אנגלית באנגליה זו הייתה נסיעתי לחול עם קבוצת ילדים בני גילי עמם ביליתי בקפריסין, יוון, איטליה, צרפת ואנגליה.

להורי הייתה חנות פרחים שבה עבדתי בחופשות כאשר הייתי מחלק פרחים ברחבי עפולה. בבית הייתי שומר על אחי הצעיר שנולד בשנת 1956 בזמן שהורי היו בעבודה.

בשנת 1969 התגייסתי לצבא וביקשתי ללכת לחיל רפואה, ואכן כך היה אחרי טירונות קצרה בבית אל נשלחתי לקורס חובשים בב"הד 10 בצריפין בו ביליתי 4 חודשים בקורס חובשים קרביים. בסיומו נשלחתי לקו תעלת סואץ בה שירתי חצי שנה בסיומה נשלחתי למרכז הארץ וניהלתי מרפאה צבאית בבסיס ליד העיר רמלה.

לימודי רוקחות באיטליה

בין השנים 1972-1976 התגוררתי בעיר אוניברסיטאית בצפון איטליה בעיר בולוניה. נהנתי מלימודי הרוקחות, למדתי שפה, חדשה הכרתי אנשים מעניינים(שאני בקשרים איתם עד היום), הרבתי בטיולים באיטליה ובעוד מקומות ביבשת.

תקופת לימודים באוניברסיטה

תמונה 3

חזרה ארצה

עם חזרתי ארצה עבדתי בקופת חולים כרוקח בכדי לקבל הסמכה לרוקח אחראי. בתקופה זו נולדה ביתי סיוון (אמא של רני) ובניתי את בית המרקחת שלי בעפולה שבו עובד אני מאז עד יום זה. מאוחר יותר נולד בני עודד ואת ביתנו סבתא אורלי ואני בנינו בעפולה.

תמונה 4

משפחה מורחבת

ברבות השנים גדלו ילדי ולמדו בבתי ספר בעפולה ושירתו בצבא: סיוון סיימה לימודי קלינאות תקשורת תוך כדי לימודים נישאה לאסף חתני. זמן מה לאחר מכן נולד נכדי הראשון רני ולאחריו נולדו לו גלי ויהל. מאז לידתם שמח אני להיות שמרטף שלהם בימים שאני נקרא לכך.

סבא שמח לנכדי

תמונה 5

בני עודד סיים לימודי הנדסת חומרים ונישא למרתה, לפני זמן קצר נולד לי נכד גם מהם עוז שמו.

 המשפחה שלי

תמונה 6

הזוית האישית

נועם ורני: היה לנו מאוד מהנה ומעניין ללמוד על סיפורו של סבא אסף גרינשפון למדנו המון דברים חדשים.

סבא אסף גרינשפון

תודות: ברצוני להודות לבית ספר מרחבים על הפרויקט ושיתוף הפעולה ולנועם ולרני על העזרה בכתיבה ובצילומים.

מילון

חמש אבנים
משחק שמשחקים עם אבני מתכת

ציטוטים

”נשלחתי לקו תעלת סואץ בה שירתי חצי שנה“

הקשר הרב דורי