מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אני פעילה בקהילה שלי

לבנה ותאיר
מכתב סגנית ומ"מ ראש העיר מ"א
את הנתינה והעזרה לזולת שאבתי מהורי עוד בילדותי.

הסיפור הנו המשך לסיפור תתנו וה' יתן לנו יותר
 
את הנתינה והעזרה לזולת שאבתי מהורי עוד בילדותי. אני זוכרת, שאמי הייתה דואגת לתלמידים חכמים שישבו בבית הכנסת לארוחות בוקר מידי יום ולנו בין האחים הייתה תורנות להביא להם ואף זכינו לברכתם. אמי אף הביאה אנשים מהרחוב והם היו סועדים על שולחננו וזאת גם בשל המצב הכלכלי הקשה שהיה באותם הימים. שאלתי לא פעם את הורי: "למה אתם מביאים אנשים מהרחוב כדי שיאכלו? הרי מצבנו לא יודעת מה,  לא הכי טוב שיש".
הם הביטו בי וחייכו ואז אמר לי אבי משפט המלווה אותי שנים רבות: "אני גדלתי ללא משפחה, התייתמתי בגיל ארבע. איש לא עזר לי להתקיים אלא בכוחות עצמי ובעמל רב, ולכן כשאנחנו רואים אנשים הזקוקים למעט חום אנחנו אוספים אותם לביתנו, שלא יהיו מסכנים וחלשים. זכרי עוד דבר אחד חשוב:  "תתנו וה' ייתן לנו יותר" – משפט המלווה אותי עד היום.

ואכן כל המשפחה עוזרת ותומכת וממשיכה את דרכי הורינו.  אני מקטנותי סייעתי מאד לאוכלוסיה שנזקקה לעזרה, מתנדבת ככל שאפשר בבתי ספר ובשכונה. מאז הגעתי למעלה אדומים ועד היום מתנדבת באגודה למען החייל מיום הקמתו, במועצת הנשים בעיר, ובש.י.ל שירות יעוץ לאזרח. אני גם מלמדת את משפחתי ללכת בדרכי ובכך לשמור על המסורת המשפחתית שאותה אני מעבירה למשפחה מבית הורי.

יש לזכור: "הנתינה מעשירה את הנותן וגם את המקבל וזהו שכרי"
כמו כן,
"להתנדב זאת זכות גדולה ולא חובה"
 
 
מכתבי הערכה 
 
 
תמונה 1
 
 
תמונה 2
להמשך קריאה בחלקו השלישי של הסיפור, לחצו כאן

מילון

שירות ייעוץ לאזרח
יחידה שהוקמה במשרד הרווחה ומופעל בשיתוף הרשויות המקומיות. שי"ל מסייע במתן ייעוץ והכוונה לפונים בנושאי זכויות, חובות ושירותים העומדים לרשות האזרח. היועצים של שי"ל הם מתנדבים בעלי ניסיון בתחום.

ציטוטים

”"תתנו וה' ייתן לנו יותר" משפט המלווה אותי עד היום“

הקשר הרב דורי