מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אני, סבא והכדור

תמונה עכשווית שלי ושל סבא
סבא מימין משחק כדורגל במדי הפועל אולגה
ילדותו של סבא שלום והאהבה המשותפת לכדורגל

שמי הוא אורי גולדהר, בחרתי לספר את סיפורו של אבא של אימא שלי, סבא שלום. סבא שלי נולד במרוקו בתאריך 11.12.1944 בעיר וזאן. הוא עלה לארץ עם משפחתו בשנת 1951 למעברה בגבעת אולגה.

סבא שלום למד רק בבית ספר  יסודי ואז בגלל מצב כלכלי קשה בבית הוא התחיל לעבוד בתור צבעי כדי לעזור להוריו. אחיו ואחיותיו המשיכו בלימודיהם בזכותו מפני שהוא עזר לשיפור המצב הכלכלי, לכן סבא תמיד אומר שהלימודים הם הכי חשובים. מצבו החברתי היה מצויין. הוא וחברים שלו היו משחקים כל היום בחוץ למשל בטיפוס על עצים, בשחייה ובעיקר במשחק כדורגל. הוא אומר שזו היתה ילדות נפלאה.

סבא (משמאל) עולה לתורה

תמונה 1

צבא

סבא שירת בצבא בחיל השיריון בתפקיד מט"ק (מפקד טנק). סבא התמודד עם געגוע לבית ולמשפחה .סבא איבד הרבה חברים שהיו איתו במבצעים ובמלחמות. הוא השתתף בשלוש מלחמות: מלחמת יום הכיפורים, מלחמת ההתשה ומלחמת ששת הימים. סבא שירת בתפקיד קרבי -מפקד טנק ופיקד על שלושה חיילים. הוא אומר שזה היה תפקיד קשה מאוד אבל מעניין ומאתגר.

חתונה

סבא הכיר את סבתא כי היא היתה שכנה שלו. הם הפכו לבני זוג בשנת 1968. סבא וסבתא היו ביחד שנתיים ואז התחתנו. סבא היה בן 27 וסבתא היתה בת 19. בשנת 1970 סבא הציע לסבתא נישואין והם התחתנו באולמי חדרה, הייתה חתונה גדולה ושמחה מאוד והמון אנשים באו.

לסבא שלום וסבתא פרלה נולדו שלושה ילדים: שיקי ז"ל, קרן ורחלי, שהיא אימא שלי.

החתונה של סבא שלום וסבתא פרלה

תמונה 2

תחביב משותף – כדורגל

לי ולסבא יש תחביב משותף שנינו אוהבים ומשחקים כדורגל. תמיד אחרי משחק כדורגל שלי אני מדבר איתו ומסביר לו איך היה המשחק ואיך שיחקתי והוא נותן לי טיפים לשיפור ומחמיא לי ומחזק אותי. אצלנו אהבת הכדורגל עוברת מדור לדור: סבא רבא שלי היה שחקן, סבא שלי היה שחקן, שני הדודים שלי היו שחקנים והיום אני משחק בקבוצת ליגה. סבא שלי ואימא שלי תמיד אומרים לי שלימודים ומשפחה לפני הכל, גם לפני הכדורגל.

הזוית האישית

אורי: אני חושב שהקשר הרב דורי זה נחמד כי זה כיף להתנסות במשהו חדש שאני חושב שבזכות תכנית הקשר הרב דורי אני הכרתי את סבא יותר לעומק ויצרנו קשר יותר טוב למרות שהיה לנו כבר קשר טוב.

שלום: התכנית תרמה לי בכך שאורי ואני מתחברים טוב יותר, הקשר שלנו חזק יותר ועמוק יותר לאחר עבודת התיעוד המשותפת.

מילון

מעברה
מעברה או בשם הרשמי "יישוב קליטה" היו ישובים זמניים אשר התקיימו במדינת ישראל בשנות החמישים. המעברות הוקמו כדי לספק דיור לעולים שהגיעו בגל העלייה הגדול שלאחר קום המדינה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כדורגל זה כיף וצריך להנות ממנו, אבל לימודים ומשפחה הם מעל הכל“

הקשר הרב דורי