מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אני וסבתא נעמי חמדי בתקופת הקורונה

סבתא בחול
סבתא בחול
משך הזמן בקורונה

שמי נעה גריידי, השתתפתי השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי נעמי חמדי. סבתא שלי נולדה בשנת 1945 בתימן לבית משפחת מדמון.

אני וסבתי בילינו את זמננו במשך הקורונה בצורה לא פשוטה. היו מלא ימים שרציתי לבוא אליה ולהיות בחברתה, אבל הקורונה לא איפשרה זאת יותר מידי זמן איכות יחד כמו שצריך.

למרות כל המצב שהיה קשה במיוחד, דיברנו הרבה בטלפון, והיא הייתה מבקשת ממני כל מיני דברים ואז עזרתי לה בהם כמו לקנות משהו מסוים לעזור לה במשהו בבית. בנוסף בין הסגרים, לפעמים גם הצלחנו להפגש עם מסכה כמובן, במרחק, כדי לדבר איתה, פנים אל פנים. אז היא הייתה מספרת לי איך עבר עליה כל השבוע.

לאט לאט כשהמצב עם הקורונה נרגע, והיגיעו החיסונים, היה אפשר יותר להיפגש. היינו נפגשות וראיתי את סבתא  שלי וגם את שאר בני המשפחה, סוף סוף מבלי לפחד מהקורונה יותר מידי.

לאחר קבלת החיסונים אני וסבתא שלי היינו נפגשות יותר, הייתי באה אליה לעזור לה בדברים שהיא רצתה, אכלנו ביחד, ונהננו.

אני מקווה שהקורונה תיפסק לגמרי כדי שאני אוכל להיות בחברת סבתא וגם המשפחה בצורה רגילה ומהנה.

 

הזוית האישית

נעה גריידי: היה לי מאוד כיף להשתתף בתוכנית ולהיות חלק מזה. אני נהינת עם סבתא מאוד ולמדתי ממנה הרבה.

מילון

נגיף הקורונה
נגיפי קורונה (באנגלית: Coronaviruses) הם נגיפי RNA המשתייכים לתת-המשפחה Orthocoronavirinae שבמשפחת Coronaviridae. נגיפי קורונה מהווים גורם שכיח לתחלואה זיהומית ביונקים ובעופות. באדם, הנגיפים מחוללים בדרך כלל, זיהום קל בדרכי הנשימה העליונות או במערכת העיכול. לעיתים עלולה להופיע תחלואה נשימתית קשה, בעיקר בקרב חולים מבוגרים. נגיפי הקורונה התוקפים בני אדם מועברים מאדם לאדם בעיקר באמצעות מגע ישיר עם הפרשות חולים, או העברה טיפתית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני לא זוכרת שלמדתי משפט מיוחד אבל מעבר לזה למדתי הרבה דברים חדשים על סבתא שלי שלא ידעתי לפני כן.“

הקשר הרב דורי