מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אנדריי מתעד את סבא לאוניד גורבין

סבא שלי כשהגיע בפעם הראשונה לישראל
המעיל שהבאתי ליום ההולדת של סבא
קורות חייו של סבא ותחביביו

שמי אנדרי, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי במסגרתה אני מתעד את סבי, לאוניד גורבין. כך סבא סיפר לי:

שמי לאוניד גוריבין, נולדתי ב- 27 לפברואר בשנת 1952 בעיר דניפרו שהיתה פעם בברית המועצות. כיום דניפרו "היא העיר הרביעית בגודלה באוקראינה (אחרי קייב, חרקוב ואודסה), ובירת מחוז דניפרופטרובסק. העיר שוכנת על נהר הדנייפר, שהעניק לה את שמה. העיר, שאוכלוסייתה מונה 1,049,000 תושבים, היא אחד המרכזים התעשייתיים של אוקראינה. העיר היא אחד המוקדים הכלכליים של אוקראינה. תעשיות מרכזיות בה הן תעשיות מתכת למיניהן, מפעלי כלי תחבורה, מפעלים כימיים ותעשיית חלל." (ויקיפדיה)

לאימא שלי קראו קלבה ולאבא שלי קראו דוד, אבל הוא החליף את שמו לבוריס. גדלתי בדניפרו וגם למדתי שם. שיחקנו במחבואים ואדום לבן ועוד משחקי ילדות מתקופתי. אחרי שסיימתי אוניברסיטה הלכתי לעבודה, שם פגשתי את סבתא שהייתה האישה היפה ביותר שראיתי מעודי.

התחביב שלי הוא לעשות משהוא בעצמי, לדוג ולהכין אוכל.

אחרי שנות העבודה יצאתי לפנסיה, אני מגדל ירקות, פירות ויוצא להליכות מרובות. המסר שלי לדור הצעיר הוא הוא לדאוג לקרובי משפחה ולא רק לעצמנו.

סבא עם מעיל שאנדריי קנה לו במתנה 

תמונה 1

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי. התכנית נערכה באורט גוטמן, נתניה, התשפ"ב 2022, בהנחיית המורה המובילה מורן בהן רוזנדויג.

מילון

ברית המועצות
ברית המועצות (ברוסית: Союз Советских Социалистических Республик), ידועה גם בראשי התיבות СССР או USSR. בתרגום לעברית: ברית הרפובליקות הסוציאליסטיות הסובייטיות[1]) הייתה מעצמת על שהשתרעה על פני כ-15% מכלל היבשה בכדור הארץ, על פני מזרח אירופה וצפון-מרכז אסיה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”חשוב לדאוג לקרובי משפחה ולא רק לעצמנו“

הקשר הרב דורי