מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אמי מרינה מגשימה חלום

אמא מרינה
אמא מרינה בצעירותה
חייה של מרינה

ילדותה של אימי

אמי מרינה מקורין נולדה בשנת 1982 בבלארוס בשם מרינה אלכסנדרובנה ברנזבורג. היא גדלה בכפר ברנוביץ'. להוריה אלכסנדר ונטליה נולדו שני ילדים, מרינה הבכורה ואחיה, מקסים, הצעיר ממנה בחמש שנים. אמי למדה בבית ספר אחד 12 שנות לימוד. מכיתה 1 ועד כיתה 12. לא הייתה חלוקה לבית ספר יסודי ותיכון. כמו כן ציינו את הכיתות במספרים ולא באותיות, כפי שאנו מכירים כיום. המשפחה לא ניהלה אורח חיים יהודי, לא ציינה חגים יהודיים או שבת.

החלום של מרינה

אמי חלמה כל ילדותה על הים. המשפחה לא היתה אמידה ולכן מבחינה כלכלית היא לא יכלה לאפשר לעצמה לצאת מגבולות המדינה כדי להגשים את חלומה. אמי השתתפה בפרויקט יהודי בכפר בו היא גרה. יום אחד התמזל מזלה, במסגרת הפרויקט היא קיבלה במתנה כרטיס טיסה לישראל יחד עם חברים נוספים שהשתתפו בפרויקט. כשהחבורה טסה לישראל מרינה זכתה לראות את הים והגשימה את חלומה. בביקורה בארץ היא התאהבה בישראל. בשנת 2005 אמי יחד עם כל חברי הקבוצה עלו לישראל.

העלייה לישראל

אמי עלתה לארץ בתאריך 15.9.2005. מיד עם עלייתה היא התגוררה בכפר סבא. תחילה היא גרה במרכז קליטה לעולים חדשים, שכיום משמש הוסטל לגיל הזהב. את השפה העברית היא למדה באולפן וכן בתקשורת עם התושבים המקומיים. אמי עבדה כסייעת בגן ילדים. בהמשך היא ולמדה באולפן מקצועי למורים עולים חדשים וקיבלה תעודת הוראה לגיל הרך וכיום היא עובדת כגננת בגן חובה.

אהבה, נישואין ומשפחה

אמי הכירה את אבי בבית קפה. היה יום גשום, כדי להתחמם אמי וחברתה נכנסו לבית קפה שהיה בקרבת מקום. חבורת גברים נכנסה לבית הקפה. אחד מהם היה ויקטור, אבא שלי. הוא הסתכל לכיוון של מרינה וחברתה ששתו תה עם ריבת תות. הוא התקרב אליהן כדי להכיר, ומשם התחיל סיפור אהבה. הם התחתנו בשנת 2011, בקפריסין. באותו הזמן הייתי בת 3. שלוש שנים אחרי החתונה נולד אחי.

חפץ משפחתי

במשפחתי סדרת בבושקות העוברות במשפחה. אמי קיבלה את הבבושקות מקרובי משפחתה בעת ביקור ברוסיה בשנת 2013. הסדרה מורכבת מבבושקה גדולה ובתוכה שש בבושקות נוספות, קטנות זו מזו. הבבושקה הגדולה מקושטת בציורים מוזהבים, שרשרת פנינים וסוגים שונים של פרחים. הבובות האחרות מקושטות בפרחים בלבד, כך שלכל בובה יש פחות פרחים מקודמתה.

ברוסיה הבבושקות מסמלות את המשפחה, את מזלה ואת האהבה של בני המשפחה זה כלפי זה. כל בבושקה שונה מאחרת, כפי שלכל משפחה יש מאפיינים מיוחדים משלה. הבבושקה המסורתית היא בדמות של אישה החובשת על ראשה מטפחת.

הזוית האישית

אמא מרינה: נהניתי מאוד לספר לבתי על תקופת ילדות ואת סיפור העלייה שלי לישראל.

ליאל: נהניתי להכיר יותר לעומק את סיפור חייה של אימי ולדעת פרטים על ילדותה ועל חייה בחו"ל לפני עלייתה לישראל.

מילון

מַטריוֹשקָה
(ברוסית: Матрёшка); נגזר מהשם מטריונה שהיה אחד מהשמות הנפוצים בתחילת המאה העשרים. בעברית מכונה גם בבושקה, מרוסית: Бабушка, סבתא) היא סדרה של בובות חלולות, עשויות עץ, הנתונות זו בתוך זו. המטריושקה החיצונית היא הבובה הגדולה ביותר, ובתוכה בובה נוספת, קטנה ממנה במקצת כך שתוכל להיכנס בתוך הבובה הגדולה. בתוך המטריושקה הקטנה יותר נמצאת בובה קטנה קצת יותר, וכן הלאה. במטריושקה טיפוסית יש בין ארבע לשבע בובות הנתונות זו בתוך זו. הבובה הפנימית ביותר (שהיא גם הקטנה ביותר) אינה חלולה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כשהחבורה טסה לישראל מרינה זכתה לראות את הים והגשימה את חלומה“

הקשר הרב דורי