מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אמיל סבא שלי

סבא ונכדה
בסיום לימודי התיכון 1955
ספור חייו של סבי
אני אמיל שנקמן, הגעתי ממוסקבה. כדי לקבל אישור לעזוב את רוסיה ולעלות ארצה, אני ומשפחתי היינו צריכים לחכות כ- שמונה שנים עד לקבלת האישור. בתאריך 26 ביולי 1988 הגענו במטוס ונחתנו בשדה התעופה בן גוריון.
התמונה צולמה שנתיים אחרי העליה לארץ. בצד שמואל ליד סבא שלי יושבת סבתא שלי ואח של סבי. ובצד ימין יושבת אימא שלי, שהייתה בת 17.
תמונה 1
כשנולדתי התחילה המלחמה ואנחנו מיד ברחנו לאוזבקסטן. המלחמה נגמרה כשהייתי בן שבע. ובאותה השנה הלכתי לבית הספר לכיתה א'.בכיתה היו עשרים תלמידים. המורה הגיעה מלנינגרד. היא הייתה מקצועית מאוד. הייתי תלמיד לא יציב. לפעמים קיבלתי ציונים טובים מאוד ולפעמים יחסית גרוע. אבל בכיתה ד' היו בחינות סופיות ואני עברתי אותם בציונים מעולים. הילדות זכורה לי כתקופה נפלאה.
תמונה 2
זו משפחתו של סבי: אמו בלה, ואחיו לאוניד. תמונה זו צולמה בשנת  1948. סבא בתמונה היה בן 10 ואח שלו בן 16. אביו היה חייל מלחמה ונהרג ב-1944.אמו הייתה בת-45.בתקופה הזו לא ידעו איך לצלם תמונות צבעוניות.
הייתי במוסקבה, למדתי שם  וקיבלתי תואר שלישי במקצוע אלקטרוניקה תעשייתית.הייתי בהרבה מקומות ברוסיה למשל: הייתי בסיביר באזור בייקל. המקום האהוב לטייל ברוסיה הוא מוסקבה. שעברתי ארצה אני  התחלתי לאוהב לטייל בכול המקומות בארץ.

מילון

אוזבקיסטן
רפובליקת אוזבקיסטן (באוזבקית: O‘zbekiston Jumhuriyati) היא מדינה השוכנת בחלק המרכזי של יבשת אסיה. בעברה היא הייתה חלק מברית המועצות והפכה למדינה עצמאית ב־1 בספטמבר 1991.

ציטוטים

”המשפחה שלי היא חמה ואוהבת“

הקשר הרב דורי