מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אליפות הארץ בהתעמלות מכשירים

סבתא ואני
סבתא מתעמלת
חשיבות הפעילות הגופנית

שמי איה, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, סיפורי קשור לעיסוקי בספורט, ואירע כשהייתי בת 15.

כילדה, עסקתי הרבה בספורט והתמקדתי בהתעמלות מכשירים. בהתעמלות מכשירים מתאמנים על ארבעה מכשירים: קורה, קרקע, מקבילים, וסוס קפיצות. ספורט זה הוא אישי וקבוצתי, העיסוק בו גרם לי להנאה סיפוק ושמחה על היכולת להתקדם ולתרום גם לקבוצה. התאמנתי כמעט כל יום והיו גם מחנות אימונים בסופי שבוע בוינגייט. מאוד נהניתי מהאימונים, על אף שהיו קשים לפעמיים ודרשו ממני להתארגן נכון כך שאספיק גם לעמוד במטלות אחרות: לימודים, חוגים נוספים, ותנועת נוער. הייתי מאוד גאה שהצלחתי.

כל שנה ושנה הייתה תחרות של אליפות הארץ לפי גילאים. כשהייתי בת חמש עשרה, השתתפתי בתחרות כזאת וזכיתי במקום ראשון כללי. בתחרות כזאת מקבלים ציון על כל מכשיר, מחשבים את הניקוד הכללי ואז יודעים את המיקום הכללי. בתחרות זו, זכיתי במקום הראשון על הקורה והמקבילים, ובמקום שני בקרקע ובקפיצות. זה הקנה לי את המקום הראשון בדירוג הכללי.

כתבה בעיתון על זכייתי באליפות ישראל בהתעמלות

תמונה 1

תעודת הצטיינות מטעם התאחדות הספורט

תמונה 2

הזכייה הזו הייתה גאווה גדולה ושמחה לי ולהוריי, והגיעה בזכות אימונים קשים ומרובים. המשכתי באימונים ובסופו של דבר, בסיום התיכון, הלכתי ללמוד להיות מורה לחינוך גופני בוינגייט. עם סיום לימודיי התגייסתי לצבא, עשיתי קורס מדריכי ספורט שבסיומו נשארתי להדריך בבית ספר לאימון גופני, גם הוא בוינגייט. המטרה בשרות הצבאי בבית ספר לאימון גופני, הייתה מעבר לאימון החיילים, הבאת מודעות לפעילות גופנית.

אימון ימי בצבא

תמונה 3

מדריך לחיילת מתוך עיתון "במחנה", במדגימה בתמונה היא סבתא

תמונה 4

העיסוק בספורט תרם מאוד להתפתחות האישית והחברתית שלי וכמובן לכושר הגופני שלי. הרבה שנים עסקתי בהוראת חינוך גופני והייתה לי הזכות להנחיל לילדים את החשיבות של העיסוק בספורט, כחלק מהפעילות היומיומית שתורמת לבריאות ולעיסוק מהנה. כל אחד יכול לבחור לעצמו פעילות גופנית שמתאימה לו וגורמת לו להנאה, רצוי בטבע.

"נפש בריאה בגוף בריא"

הזוית האישית

סבתא איה: נהניתי מאד מהפעילות והמפגש המשותפים עם הנכד שלי, מעיין.

מילון

פעילות גופנית
פעילות שתורמת לגוף ולנפש

ציטוטים

”נפש בריאה בגוף בריא“

הקשר הרב דורי