מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אליס עולה ממרוקו

סבתא אליס היום
משפחתה של סבתא בילדותה
סיפורה של סבתא אליס - עליזה אוחיון, מהחיים במרוקו, העלייה לארץ ההסתגלות ובניית משפחה בישראל.

סיפורה של סבתא אליס

תופרת מקצועית

סבתא אליס למדה בהתחלה בבית ספר יסודי עיוני 8 כיתות עד כיתה ח'. לאחר מכן למדה שנה בבית המלאכה בבית ספר אליאנס שבמרקש שבמרוקו לאחר מכן המשיכה ללמוד אצל התופרות באופן פרטי. היא למדה באופן מורחב ומעמיק את מקצוע התפירה. לאחר הלימודים בבית ספר אליאנס המשיכה להתמחות באופן פרטי אצל בעלות מקצוע מוסמכות. בגיל 16 כבר הייתה תופרת מוסמכת ומקצועית. באותה תקופה אישה שהייתה תופרת נחשבה לאישה מכובדת כי מקצוע תפירה היה מקצוע מכובד. לאחר שעלתה לארץ בשנת 1955, גם כעולה חדשה עבדה אצל תופרת באלנבי בעיר תל אביב .

סבתא אליס בצעירותה

תמונה 1

תקופת החיים במעברה

תקופת החיים הייתה בגדול חביבה נעימה. למעברה קראו "שכונת גיורא" ברמלה במעברה חיינו בתוך צריף העשוי מאסבסט אמא אבא אני והאחים והאחיות.

סבתא אליס עם משפחתה

תמונה 2

בית ומשפחה

סבתא עליזה מימרן – אוחיון התחתנה עם יוסף אוחיון ונולדו להם 5 ילדים. פנחס הוא הבן הבכור. סבתא עליזה מימרן עלתה לארץ בשנת 1963, זה היה לאחר נישואיה בגיל צעיר. היא עלתה לישראל נשואה בגיל 17.5 עם תינוק בשם פנחס. בארץ נולדו עוד ארבעה ילדים: אסתר (שנפטרה בגיל 7), רחל, ירדנה, יעקוב וראובן. הם חיו בשכונת רגום בנהריה והחיים היו טובים, עד מותו של סבא יוסף אוחיון בשנת 1996. יהי זכרו מבורך לעד.

קישור לקובץ הסיפור

אושרי יא5

 

הזוית האישית

אושרי אלקיים: סיפורה של סבתא אליס – עליזה אוחיון, מהחיים במרוקו, העלייה לארץ ההסתגלות ובניית משפחה בישראל.

מילון

שכונת גיורא
אחת השכונות הותיקות ברמלה

ציטוטים

”באותה תקופה אישה שהייתה תופרת נחשבה לאישה מכובדת כי מקצוע תפירה היה מקצוע מכובד“

הקשר הרב דורי