מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אלברט (אבי) גבאי

אני (בן 16) וסבא שלי (בן 66) כיום
סבא שלי בגילי (בן 16)
סיפור התאקלמותו של סבא שלי בארץ -ישראל

אדמת-הקודש.. ירושלים של זהב.. ארץ זבת חלה ודבש.. ועוד הרבה שמות נוספים למדינתנו – ישראל.

סיפורי-עלייה רבים,"גלות", ועוד הרבה דברים שאנשים עברו והקריבו על מנת לזכות להגיע לארץ-ישראל. כפי שרבים מאיתנו למדו ושמעו על הקושי בעלייה לארץ ועל הדרך הקשה שהיו צריכים לעבור כדי להגיע לאדמת-הקודש, אך גם לאחר השגת מטרה זו, עדיין עמד בפני העולים החדשים קשיים נוספים – ההתאקלמות בארץ הקודש.

זהו סיפור ההתאקלמות של סבא שלי…

לסבא שלי קוראים אלברט (או בקיצור, אבי) גבאי .

העלייה לארץ הייתה מאוד קשה כיוון שהמשפחה של סבא שלי הייתה מאוד גדולה והם נאלצו לעלות לארץ בקבוצות נפרדות. כיוון שנאלצו לעלות בקבוצות ולא כולם ביחד, נאלצו לתכנן את פגישתם בארץ-הזרה מראש, מה שהקשה עליהם.

סבא שלי עלה לארץ בגיל שנתיים עם אחיו הגדול, אחותו הקטנה ואמא שלו.

הם עלו לארץ-ישראל ממרוקו בשנת 1954, וכאשר הגיעו לארץ הם התגוררו ביישוב רמת-רזיאל, ליד ירושלים, אך התאקלמותם שם הייתה קשה, ולכן עברו לאחר 3 שנים לגור במעברה בקריית-גת.

במעברה, כמעט ולא היו להם תנאים. הם גרו בצריפים-פחונים, היו רק 2 חדרים קטנים מאוד, לא היו שירותים והם נאלצו לעשות את צרכיהם בחוץ, והבתים היו מאוד לא עמידים ולא נוחים.

תהליך ההתאקלמות בארץ היה מאוד קשה, גם מכיוון שלא ידעו את השפה בכלל, ועם הזמן המשפחה התרחבה, האבא יצא לפרנס והאימא נשארה לגדל את הילדים. המחיה הייתה מצומצמת ולא קלה, אך בזכות אהבתם הגדולה לארץ-ישראל ונחישותם הרבה להצליח, הם הצליחו להתאקלם ולגדל את משפחתם לתפארת.

הזוית האישית

ניב – היה לי כיף לבקר את סבא שלי ולשמוע סיפורים שלו מהעבר סבא אלברט – היה לי כיף שהנכד שלי ביקר אותי ושסיפרתי לו סיפורים שלי מהעבר ושנזכרתי בתקופות שלי מהעבר

מילון

מרה רז'אלה
אישה יפה(במרוקאית)

ציטוטים

”תהיה בן אדם טוב - ויהיה טוב“

הקשר הרב דורי