מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איתן כץ

משמאל לימין: איתן כץ, שני וינטרס
איתן כץ בציעירותו
קורות חיים

שלום, קוראים לי איתן כץ. אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתי שני.

אני נולדתי בתל אביב בשנת 1943. למדתי בבית ספר יסודי בתל נורדאו ואחר כך בגימנסיה הרצליה. בכיתה א' וב' למדתי “במשמרת ב' “, אני ראיתי בזה דבר טבעי ונורמלי כי היו הרבה כיתות שלמדו אחר-הצהריים. בבוקר הכנתי שיעורים, שיחקתי, בצהריים הלכתי לבית הספר!

ואהבתי מאוד את הים, אז הייתי הולך הרבה לים, ובילינו עם כל החברים מהשכונה.

באותה תקופה החברות הייתה קצת שונה מאשר היום, היום החברות היא דרך הפייסבוק דרך האינסטגרם דרך המחשב, אז היו חברים נפגשים ברחוב ומשחקים משחקי רחוב, אני לא יודע אם אתם מכירים אותם היו: קלאס, חמש אבנים… אהבתי מאוד לצאת עם החברים ולשחק איתם בשכונה או בבית, אהבנו לטייל, רכבתי על אופניים וכל החברים היה להם אופניים והיינו עושים טיולים באופניים.

המטבח שהיה בבית של הורי היה מה שנקרא מטבח מזרח אירופאי, כי ההורים שלי באו מבלרוס שזה נקרא רוסיה הלבנה.

בצבא בהתחלה שיבצו אותי לקורס טייס אבל בשלב מסויים התגלה שהראיה שלי יש לה בעיה קטנה שנקראת אסטיגמציה ואז במקום זה עברתי ללמוד טכנאי אלקטרוני של מטוסים.

אני עבדתי בתחום הרכב בתחום השיווק והייתי מנהל השיווק של חברה גדולה ליבוא רכב.

במלחמת ששת הימים  חזרתי מלונדון כמתנדב וכאשר שיחררו אותי אחרי שבועיים של שירות צבאי והרבה אנשים היו מגויסים התנדבתי להיות מורה בבית הספר ושלחו אותי לרמת-חן ללמד כיתה ולפני שנכנסתי אמרו לי "זה כיתה קשה מאוד ולא היה לך קל ללמד איתם", אבל אמרתי "תנו לי, אני אתמודד".

ואכן זה היה, כיתה עם הרבה שובבים שהפריעו וצעקו, בשלב מסוים אני אספר לך משהו מצחיק נתתי צעקה "שקט" ונהיה כזאת דממה שאני לבד נבהלתי.

הסתובבתי ללוח והתחלתי בעצם לצחוק ומישהו מהצד ראה אותי ואמרו "אה המורה צוחק" והמתח נגמר.

איך פגשת את סבתא?

יש לנו חברה משותפת, וברגע מסוים היא חשבה שאנחנו יכולים להתאים אז היא הציעה שהיא תזמין אותנו, היא הזמינה אותי והיא הזמינה את אמא לארוחת ערב אצלה ביום שישי ואני חשבתי שאני אלך סתם ככה וכשראיתי את אמא נוצר קליק.

הזוית האישית

סבא איתן כץ: אני רוצה להגיע לכל גיל שבו אני אהיה צלול, אני אדבר לעניין, אני אתפקד טוב ואני לא אזדקק לעזרה של אחרים. גם בגיל מבוגר כולנו מרגישים צעירים.

מילון

אסטיגמציה
בעיה קטנה בראייה. אסטיגמציה נגרמת כתוצאה מהפרש ברדיוסי הקימור של הקרנית או העדשה התוך עינית שגורמים לעיוות. בעקבות זאת, הקרנית איננה מבצעת שבירת אור מדויקת והאור האמור להיות ממוקד איננו נופל במדויק על הגומה המרכזית ברשתית (תופעה הקרויה אברציה אופטית). משום שהרשתית מעט מתוחה בגלל הצורה העגלגלה של העין, מתקבלת על הרשתית תמונה מעוותת - מתוחה. הדבר דומה לתמונה שמתקבלת כאשר אדם מסתכל דרך עדשה אשר צורתה דומה יותר לגליל מאשר לחצי כדור, ומכאן השם הנפוץ של הבעיה "צילינדר" שפירושו - גליל. ויקיפדיה

ציטוטים

”גם בגיל מבוגר כולנו מרגישים צעירים.“

הקשר הרב דורי