מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אין עבר ללא עתיד

ענוג והסבא במפגש ראשון
מתעדים סיפור בצוותא

רקע היסטורי
נולדתי בתל- אביב בשנת 1954.
הוריי ילידי הונגריה, שניהם ניצולי שואה. שמם של הוריי שושנה וג'ורג' קליין. הם עלו ארצה בשנת 1948 עם אניית המעפילים קליין. 
 
"כתריאל יפה הייתה אוניית מעפילים שארגן המוסד לעליה ב' של ההגנה. נקראה על שמו של רב החובל כתריאל יפה, שהשתתף בליווי שיירות מעפילים, והיה מפקד פשיטה מהים של הצבא הבריטי במלחמת העולם השנייה בלבנון, שבו השתתפו "כ"ג יורדי הסירה". רב החובל של האניה  נקרא אלעזר (קליין) טל, מכאן השם אניית המעפילים קליין.
על סיפור ההפלגה ניתן לקרוא  בהרחבה סיפור הפלגת "כתריאל יפה", באתר עמותת פלי"ם
 
אניית המעפילים קלייןתמונה 1
 
כשהייתי בת חצי שנה עברתי לבית יתומים בתל-אביב, משום שהוריי לא יכלו לגדל אותי. עקב כל מאורעות השואה שעברו הורי, אימי הייתה מאוד חולה. הורי החליטו שעדיף שאגדל בבית משפחת אמנה , ששם יהיה לי טוב יותר.
 
ילדה במשפחת אמנה
בגיל ארבע עברתי למשפחה אומנת ברמת גן משפחת ענבי דויד ומרים למשפחה היו שתי בנות, אילנה וחוה. הם היו אחיות חורגות, אבל הרגשתי שהן כמו אחיות אמתיות שלי. אחיותיי התייחסו אלי ברגש ואהבנו אחת את השנייה. ההורים המאמצים התייחסו אלי יפה וכיבדו אותי.
 
בגיל ארבע הלכתי לגן ברמת גן עד היום הגן הזה קיים ופועל. אבי בא לבקר אותי כל יום ואמי שהייתה מאושפזת בבית חולים, לא יכלה לבקר אותי. אימי הייתה חולה נפשית ואיתה לא יכולתי להיפגש. במשך השנים, הייתי מתכתבת איתה בעזרת המשפחה האומנת שלי. 

מילון

שחמונס
שכונה בתל אביב

אניית המעפילים קליין - כתריאל יפה
כתריאל יפה הייתה אוניית מעפילים שארגן המוסד לעליה ב' של ההגנה. נקראה על שמו של רב החובל כתריאל יפה, שהשתתף בליווי שיירות מעפילים, והיה מפקד פשיטה מהים של הצבא הבריטי במלחמת העולם השנייה בלבנון, שבו השתתפו "כ"ג יורדי הסירה".

ציטוטים

”המשחקים של היום זה לא המשחקים של פעם...“

הקשר הרב דורי