מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך פגשתי את סבתא

סבא יהודה סבתא חביבה ואני
סבא וסבתא (שנפטרה) עם בתם גלית
סיפור על איך פגשתי את סבתא

האח של הסבתא שלי, שושנה, היה  חבר  של סבא יהודה. סבא היה מגיע לבית של הסבתא לחבר שלו.  סבא חיזר אחרי סבתא שושנה שהיא הייתה בת 15 והוא היה בן 17 . וכשסבתא הייתה בת 17 הם עשו מפגש בין שתי המשפחות של סבא וסבתא ואחרי מפגש המשפחות סבא הציע לסבתא נישואים.

לפני שהוא הציע לה נישואים הם היו הולכים ביחד לסרט ואחר כך הם היו יושבים בבית קפה או במסעדה לפעמים. ובכל יום הולדת שלה הוא הביא לה מתנה יפה. ואז הם התאהבו והתחתנו מאוד צעירים. סבתא הייתה בת 18 וסבא היה בן 20.

סבא שירת בשירות סדיר בצה"ל  ולאחר שנה נולד בנם הבכור ארז ולאחר שלוש וחצי שנים נולדה דודתי גלית ולאחר ארבע שנים נולד דוד אבי ולאחר אחד עשרה חודש נולד דודי חיים. כל המשפחה גרה בבת ים. הילדים גדלו וראשונה התחתנה גלית ונולדה לה ילדה בשם דניאל, ואז בגיל 46 נהייתי סבא לראשונה ואחרי גלית, התחתן ארז ואחרי ארז התחתן אבי ואחרי אבי התחתן חיים. והיום אני סבא לשלושה עשר נכדים ששניים מהם משרתים היום בצה"ל. ויש לי גם שתי נינות אחת אלין שהיא תהיה כבר בת 7 וגאיה שהיא בת 4. ובקרוב אנחנו נחגוג לעתליה בת מצווה.

לסבא רבא שלי הייתה מאפייה וסבא שלי לא רצה ללמוד אז הוא הלך לעבוד אצל אבא שלו במאפייה והוא עבד בתור אופה של לחמים בגלל שהוא היה צעיר והוא רצה לקנות אופנוע. ולאחר מכן בגיל 18 הוא התגייס ושירת במפקדת גייסות שריון. ולאחר הצבא. הוא היה כבר נשוי לסבתא. ואז הוא חזר לעבוד במאפייה בתור אופה לחמים ומחלק לחם.

ובגיל 47 סבתא שושנה נפטרה. כי היא הייתה חולה, היא נדבקה בחיידק בבית החולים והוא נשאר לבד עם שלושה בנים רווקים. ודודה גלית הייתה נשואה. אחרי תקופה, הכרתי את חביבה והפכנו לזוג עד היום הזה.

 

הזוית האישית

החוויה מהמפגשים בתכנית הקשר הרב דורי היא מדהימה ומרגשת עד דמעות, מקרבת ומחבקת. דברים שלא ידעתי עכשיו אני יודעת, דברים מצחיקים שלמדתי דברים מרגשים שלמדתי. בדורו של סבא שלי לא היו גרים ביחד לפני החתונה המשפחות היו יותר שמרניות.

מילון

לך תחפש את החברים שלך
אם אתה כועס על מישהו איזה חבר שלך שעשה מעשה מעצבן אז אתה אומר לו לך תחפש את החברים שלך

ציטוטים

”זה נכון שאלוהים שומר עלינו, אבל גם אנחנו צריכים להיזהר ולא לעשות דברים מסוכנים“

”"לא להשאיר דברים רעים בבטן"“

הקשר הרב דורי