מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך סבא וסבתא הכירו?

סבי היקר
סבא וסבתא ביום חתונתם
סבתא מספרת איך פגשה את סבא?

ההורים של סבא היו שניהם ניצולי שואה שניהם היו במחנות ריכוז עבודה והשמדה. הם הכירו אחריי המלחמה ועלו לישראל בשנת 1948.

עם עלייתם לישראל, שלחו אותם למעברה במגדיאל, שם הם גרו במעברה עד שנת 1956. אחר כך הם עברו לגור בתל אביב. שם סבא למד בבית הספר ביאליק. לאחר שנתיים אימא של סבא חלתה בשחפת והעבירו את סבא ואחיו למוסד במשך שנתיים, אחרי זה  הם חזרו הביתה והמשיכו את חייהם.

סבא גר ברמת אביב. סבא הכיר את סבתא שהיא אימא של אימא שלי. סבא שלי היה אז בן 16 וסבתא הייתה בת 13. לחבר שלו הייתה חברה בבית הספר הדתי. יום אחד חברה שלו הביאה את סבתא שהייתה חברה שלה. כשאימא שלה ראתה את סבי לראשונה, היא התחילה לצעוק איך היא מביאה פושטק הביתה והלכה.

יום אחד סבא הלך עם החבר שלו שהלך לבקר את חברתו בבית הספר, סבא הצטרף אליו וגם החברה באה עם  החברה שלה. כך הלכו לטייל שני הזוגות. מאז הם התחילו להפגש. סבא מספר: "הלכנו לטייל וכך הפכנו לחבר וחברה". הייתה התנגדות בביתה של סבתא מההורים והאחים שלה, אבל זה לא שבר אותה.

סבא התגייס שהיה בן 17 וחודשיים סיים צבא והמשיך לצאת אם סבתא. סבא נסע לחו"ל לשנה חזר ואחריי שלושה חודשיים סבא וסבתא התחתנו ואז נולדו להם שלוש בנות ואימא שלי היא הראשונה, הבת הבכורה.

קישור לקובץ התיעוד המקורי – קשר רב דורי

הזוית האישית

ראובן רוזנטל: היה מאוד מעניין אני חושב שזה חיזק את הקשר ולמדתי דברים שלא ידעתי על הנכד שלי.

 אני וסבא בתכנית הקשר הרב דורי בשנה שעברה, בביה"ס אורנים

תמונה 1

סבא ראובן רוזנטל השתתף בתכנית הקשר הרב דורי גם בשנה שעברה יחד עם נכדו גל פורמן בבית הספר אורנים, ברמת השרון. הם העלו את הסיפור: סיפור אהבה שנאה.

מילון

מגדיאל
מגדיאל הייתה אחת מארבע המושבות שמהן נוסדה הוד השרון, וכיום שכונה בעיר זו.

ציטוטים

”"סבתא צודקת לא צודקת תמיד צודקת"“

הקשר הרב דורי