מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך הכרתי את אישתי?

אני עם אחותי והאחיין שלי
עם נכדתי האהובה
סבא מספר.....

סבא משה מספר: איך הכרתי את אשתי ?

סבא משה ישראלי (מקובסקי), נולד בשנת 1933 בעיר חיפה בישראל. סבא בחר לספר לי כיצד פגש והכיר את סבתא ?

בדצמבר 1958 בחג החנוכה הכרתי את אשתי, אצל האמא של חבר, שאחותי היא דודה שלו. שחקנו שם בדוקים וגם בסביבון הפסדתי עליה כמה אגורות. שאלתי אותה האם היא מוכנה להצטרף אלי למחרת בערב למסיבה אצל החברים שלי בקריית ישראל (גבעת שמואל). בילינו, רקדנו והחזרתי אותה לקרובי משפחתה בתל אביב ולא בביתה שהיה בקריית חיים (ליד חיפה).

שאלתי אותה האם היא יכולה לקבל חופש מעבודתה שבבית החולים "אמהות" שבחיפה כאחות. בכדי שנוכל לצאת לראות סרט. היא הסכימה! למחרת ביום גשום מאוד היינו בקולנוע מוגרבי וראינו את הסרט "הגשר על נהר קוואיי". מכיוון שהיה יום גשום הזמנו ומונית למקום בו  היא ישנה שהיה ברחוב "בארי". סכמנו שנהיה בקשר. חזרתי לביתי ברגל בגשם כי לא נישאר לי כסף…

כעבור שבוע לאחר כמה שיחות טלפון קבענו שאבו לחיפה למקום עבודתה בבית החולים "אמהות" ונצא לבלות בחיפה מכיוון שהיה מאוחר לחזור לתל אביב , ישנתי במלון השלום שבחיפה שלוש פעמים במשך החודשיים הקרובים. ולאחר זאת ישנתי בביתה של סבתא בקריית חיים.

היא מצאה חן בעיני וגם משפחתה היקית שאביה עבד בחברת החשמל עוד מזמן פנחס רוטנברג שהיה מייסד חברת החשמל בנהריים.

רציתי לשאול את ידה לפני אבל רציתי שהקשר יתבסס. לאחר ארבעה חודשים ביקשתי ידה והתחלנו לחפש דירה בתל אביב. מצאנו דירה ביד אליהו קומה 4 , 58 מדרגות ללא מעלית. הדירה הייתה מאוד מסודרת. ולאחר איסוף הכסף הנדרש קנינו את הדירה ביוני 1959.

התחתנו בתאריך 14 ביולי 1959. התחתנו בתאריך שהוא יום הבסטיליה, יום העצמאות של הצרפתים, שכל הצרפתים חגגו אתנו את יום המהפכה הצרפתית. ולאחר זמן מה נולדו לנו 3 ילדות חמודות שאנו רווים מהן רוב נחת. רונית, הבת הראשונה נולדה בשנת 1961. חיה, הבת השנייה נולדה בשנת 1964. אורלי, הבת השלישית והאחרונה, אמה של נגה, נכדתי, שאנחנו משתתפים איתה השנה בתכנית הקשר הרב דורי,. נגה נולדה בשנת 1968.

הזוית האישית

נגה: "סבא, היה לי איתך פנטסטי. אני נהניתי איתך מכל רגע".

מילון

קולנוע מוגרובי
קולנוע שהיה פעם

יום הבסטיליה
יום הבסטיליה הוא החג הלאומי ויום העצמאות הרשמי של צרפת, אשר נחוג ב-14 ביולי, היום בו התרחשה נפילת הבסטיליה (1789), אירוע מכונן במהפכה הצרפתית.

ציטוטים

”עם תאמר רק אמת לא יתפסו אותך בשקר“

הקשר הרב דורי