מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אחרי העלייה לארץ

אנחנו ביחד כיום
זה אני בילדותי
השהות בארץ והעשייה שלי בעבר וכיום

סבא ישראל גולן משתתף שנה שנייה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדו ישראל. בתכנית הקודמת העלו את סיפור העלייה של סבא ישראל והפעם התמקד סבא ישראל בחייו בארץ לאחר העלייה לישראל.

אחרי העלייה לארץ

במסגרת עליית הנוער בשנים 1954-56, אנשי הסוכנות היהודית ביקרו בבתי היהודים בתוניסיה לשכנע את ההורים לאפשר לילדיהם לעלות לישראל במסגרת עליית הנוער. זה לא היה קל לנציגי הסוכנות היהודית,  שביקרו פעמים רבות בבתי היהודים וניסו לשכנע את ההורים לאפשר לילדיהם לעלות לישראל. להורים היה קשה להיפרד מילדיהם, אבל הילדים ואני בניהם, היינו נחושים לעלות לישראל, לחיות בקיבוץ ולהתגייס לצבא.

סוף סוף בחודש מרץ 1956 עליתי על אנייה להפלגה עד לנמל מרסיי שבצרפת. משם לקחו אותי עם כל הילדים (ממרוקו ומתוניסיה), באוטובוסים למבצר בויולופור ליד העיר מונפליה שבצרפת. נשארנו במבצר ויולופור כחודשיים להמתנה עד להפלגה לישראל (ארץ הקודש).

מוסד

אחרי שעליתי לארץ חילקו אותנו למוסדות ולקיבוצים. אותי שלחו למוסד העלייה, בכפר נוער דתי בפתח תקווה, שם למדתי, חונכתי וגרתי עד גיוסי לצה"ל.

צה"ל

בשנת 1961 גוייסתי למשטרה הצבאית. תפקידי היה מדריך מסעות לחיילים שעשו עבירות בצה"ל. בעת מלחמה הייתי שומר על השבויים ודואג לצרכיהם צרכים כלכליים וצרכי מגורים … שלא יחסר להם דבר עד גמר המלחמה.

תעסוקה לאחר צה"ל

לאחר שירותי בצה"ל למדתי בבית ספר "יורדי ים" (מלונאות) במשך 5 שנים. האנייה שימשה לי כבית – מגורים, ומקום לאכול ולגור בו, מאחר ולא היו לי הורים בארץ ולא היה לי היכן לגור.

כיום אני ממשיך לעסוק בתיירות כסוכן נסיעות תיירות פנים. יש לי שני ילדים וארבעה נכדים.

הזוית האישית

היה לשנינו ממש ממש כיף היה לנו מאוד כיף להיות ביחד ואנחנו מאחלים לכל אחד מאיתנו שנמשיך להיות ביחד ושיהיה לנו כיף.

אני וסבא בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 1

סבא ישראל גולן השתתף בתכנית הקשר בשנת 2016 וזה הקישור לסיפורו הקודם: סיפור עלייה לישראל

מילון

מוסד עלייה
בית ספר דתי בכפר אברהם שנמצא בפתח תקווה

ציטוטים

”"קשה יש רק בלחם וגם אותו אוכלים"“

הקשר הרב דורי