מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אחיו השובב של סבי

סבא דוד ואחיו עמרם (איבון) בצעירותם
סבא דוד עם אחיו עמרם ואחותם הקטנה אסתי
אח של סבי היה מאוד שובב ופעם אחת...

סבא שלי' דוד, נולד  בשנת 1942, בספרו שבמרוקו, ועלה לארץ בשנת 1965.

סבא זוכר את אחיו הקטן, עמרם, שהיה שובב גדול והיה ידוע בתעלוליו הרבים. בבית של סבא של סבא, הייתה גינה גדולה עם עצי פרי רבים מסוגים שונים ומגוון גדול של פרחים.

אחיו של סבא היה נוהג לטפס על העצים. פעם אחת כשכעסו עליו ברח והתחבא בין ענפים של עץ גבוה. כולם חיפשו אחריו במשך זמן רב, לבסוף כשמצאו אותו הוא נבהל ונפל מהעץ. למזלו נחבל בלבד ולא שבר עצמות בגוף.

בבית הסמוך, גרו שכנים לא יהודים, שאהבו את אח של סבי, עמרם, מאוד, ודאגו לו מאוד. השכנים היו ללא ילדים וטיפלו ושיחקו עם עמרם הרבה. התעלולים שלו לא פסחו עליהם.

בחצרם, היה לול תרנגולות גדול, ובכל יום הם הביאו עבור עמרם, ביצה טרייה שרק יצאה. באחד הימים הם מצאו אותו מנסה להעמיד ביצה על הקיר המשותף בין הבתים. מכיוון שהקיר היה משופע, הביצה הידרדרה כל הזמן והייתה נופלת ונשברת על הרצפה. אח של סבי לא התייאש, והמשיך להביא ביצים מהלול. השכנים קראו להוריו ואמרו להם שהוא מכין חביתה גדולה וקראו להם לבוא ולראות אותו מדרדר את הביצים. אח של סבי נענש על שבירת הביצים, וקיבל מכות כואבות בישבן.

הזוית האישית

עידו – אני מאוד נהנתי להקשיב לסיפוריו של סבי, הם היו מרתקים, ומצחיקים. זה כיף לשמוע על הסיפורים מפעם, כי זה מה שקרה שם זה לא כמו היום. הדברים שם היו שונים, שם היו נפגשים עם השכנים והיו משחקים ביחד, עכשיו כולם עסוקים בניידים ומתעלמים משכניהם. אני אשמח אם נכדי וילדי ישאלו אותי על סיפורי הילדות שלי.

מילון

ג'ין
יפה שלי, חיים שלי

ציטוטים

”סבי תמיד אומר שאסור לחיות בלי שימחת חיים“

הקשר הרב דורי