מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"אות יקיר ההסתדרות" מוענק לדוד אליגולוף

סיפורו של סבי דוד אליגולוף
קופסת הקידוש המשפחתית
סבא תורם בזמנו בהתנדבות לקהילה ועושה זאת בצניעות רבה.

נולדתי בעיר קהיר שבמצרים.

עליתי לארץ בגיל 8, בשנת 1950 , הישר לטירת כרמל. עם סיום ביה"ס יסודי, התגייסתי לצה"ל ושירתתי בחיל התותחים . מיד עם שחרורי מצה"ל בשנת 1963 התחלתי לעבוד במפעל "חישולי כרמל" עד שנת 1978.

בשנת 1979 התחלתי לעבוד בבסיס צה"ל ,"בינוי נשר" בהתחלה עבדתי כעובד אחזקה ולאחר מכן עבדתיבמחלקת כוח אדם בבסיס. עבודתי כאזרח עובד צה"ל , נמשכה בנאמנות עד שנת  2001.

משנת 1996 ועד שנת 1998 התנדבתי למשטרה ביישוב טירת כרמל, וקיבלתי מכתבי הוקרה רבים על התנדבותי במסירות וחריצות . בנוסף, בעת כהונתו של מזכיר ההסתדרות בטירת הכרמל דאז חיים סררו ז"ל,נטלתי חלק בפעילות של ההסתדרות בטירת כרמל , וסייע רבות למזכיר הסניף.

כיום הנני מסייע בכל ימות השנה למזכיר הסניף ההסתדרות בטירת כרמל – משה אשל, הן בפעילות השוטפת,והן בגיוס חברים להסתדרות . כמו כן תורם בזמנו בהתנדבות לקהילה ועושה זאת בצניעות רבה.

הנני קשוב לבעיות הזולת ויוזם פעילות למען רווחת הציבור . ועל כל פעילותו בתחומי הקהילה וההסתדרותבמרחב חיפה, נמצא דוד ראוי על ידי הועדה לקבל את "אות יקיר ההסתדרות" מוענק לדוד אליגולוף

קצת על ההיסטוריה המשפחתית

בשנת  1902 עלייה שנייה עלה לארץ סבי, מרוסיה בשנת 1912- אבי נולד ביפו תל אביב. בשנת  1915 היה גירוש הטורקים והיהודים גורשו מהארץ כל אלה שעלו מרוסיה גורשו למחנה ריכוז בקפריסין.

בקפריסין הורי נפגשו והתחתנו, אני ושני אחי נולדנו שם בשנת 1945, חזרנו לישראל וגרנו בחולון עד סוףשנת 1947.

לפני מלחמת העצמאות ירדנו למצרים ושם נשארנו עד סוף שנת  1949 ואז עלינו לארץ דרך צרפתבשנת 1950.

נלחמתי בארבע מלחמות ישראל: במלחמת ששת הימים , מלחמת יום הכיפורים מלחמת ההתשה – בתקופה זו הייתי בסיני במשך ששה חודשים ומלחמת שלום הגליל. על כל אלה קבלתי את עיטורי המלחמה.בנוסף, נפגעתי בשירות ואני נכה צה"ל וקיבלתי תעודת ערכה על תרומתי.

חווית ילדות

כשהייתי בן עשר, בחורף בשנת 1952 היו גשמים חזקים בארץ כל המעברה בטירת כרמל הוצפה. לכן אספואותנו הילדים והעבירו אותנו למרכז מגן דוד אדום ששכן בשוק תלפיות בחיפה. שם במרכז מיינו את כל הילדים לקבוצות, חילקו לנו בגדים חמים והפרידו ביני ובין האחים שלי. לא ידעתי לאן הם לקחו אותם.

אותי לקחו עם מספר ילדים אחרים,  שלחו אותנו במונית לבתים בכרמל. אני נשלחתי למשפחה ושם נשארתימספר ימים וביקשתי שאמא שלי תבוא לקחת אותי . כשאמא באה לבקר אותי תפסתי בבגדיה ולא הנחתי לה עד שלקחה אותי איתה בחזרה הביתה. בבית מצאתי את אחיי הגדול והקטן ממני, שהוחזרו  אף הם הביתהכי לא נמצאו להם משפחות שהסכימו לקחת אותם.

עד היום אני יודע לזהות את הבית איליו נשלחתי, בחיפה ברחוב שושנת הכרמל בחיפה.

תחביבי 

איסוף מטבעות

תמונה 1

אחד מתחביבי הוא איסוף מטבעות

כאן בתמונה ניתן לראות אותי מחזיק מטבע שלאחר מלחמת העולם השנייה כשבצד אחד מלך אנגליה  ובצידו השני ווניסטון צרציל.

 

תמונה 2

 קופסת הקידוש המשפחתית 

 תשע"ד – 2014

מילון

וניסטון צ'רצ'יל
סר וינסטון לאונרד ספנסר-צ'רצ'יל (30 בנובמבר 1874 - 24 בינואר 1965) היה מדינאי בריטי. כיהן כראש ממשלת בריטניה בשנים 1940 - 1945 ובשנים 1951 - 1955. בזכות נחישותו והחלטותיו בזמן מלחמת העולם השנייה, הוכר כאדריכל הניצחון על גרמניה הנאצית וכאחד מגדולי המדינאים במאה ה-20. על ספרי ההיסטוריה שכתב הוענק לו פרס נובל לספרות.

ציטוטים

”נלחמתי בארבע מלחמות ישראל“

הקשר הרב דורי