מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אוריה מספרת על חיי סבתא אתי

אני וסבתא כותבות את הסיפור
מחיי בית הספר
גולשות ביחד באינטרנט ומחפשות מידע

הקשר הרב דורי – חייה של סבתא

אוריה איבגי השתתפה השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא אתי צחי. במפגשים סבתא סיפרה על סיפורי ילדותה. יחד גלשו באינטרנט וחיפשו מידע  על מקומות וציוני דרך בחייה של סבתא.

"סבתא סיפרה לי שהיא נולדה בישראל בעיר בית שאן. עשינו חיפוש ומצאנו מקורות על העיר בית שאן ועל ההסטוריה המפוארת של העיר בת 6,000 שנה. מצאנו את סמל העיר ותמונות היסטוריות. סבתא סיפרה לי שהיא  נולדה בבית  הוריה ולא בבית יולדות. 

תמונה 1

 

בית שאן העיר בה סבתא נולדה

תמונה 2

    תמונה 3

 

 

 

 

 

 

 

בהמשך עברה המשפחה לגור בתל אביב. שם סבתא שלי למדה בבית-הספר רשי. גם הפעם גלשנו וחיפשנו מידע על בית הספר רשי, בתל אביב ומצאנו. זהו בית ספר רשי 

  תמונה 4תמונה 5

 

 

 

 

  חברות מימי בית הספר

תמונה 6

בבית ספר התיכון, למדה סבתא שלי, בבת-ים. לבית ספר קראו בית וגןהיא למדה את מקצוע הלבורנטית שזה סוג של מעבדה.  מצב כלכלי של המשפחה לא היה טוב, היות וההורים לא עמדו ביכולת הכספית, אז היא עברה ללמוד בתיכון אחר בתל אביב, היא למדה עיצוב אופנה.

כשהיגיע סבתאלגיל 18, גיל  הגיוס לצבא, היא לא התגייסה. במשפחתה לא היה נהוג שבנות ישרתו בצבא מבחינת הדת ולכן היא עשתה שרות לאומי.

בתקופת השרות הלאומי היא הכירה את סבא שלי ואז הם התחתנו. הם הביאו לעולם שלושה ילדים מקסימים. הילדים שלהם התחתנו והביאו גם הם ילדים לעולם, הנכדים לסבא וסבתא. יש לנו משפחה מורחבת ומבורכת

כיום סבתא שלי עדיין עובדת, היא מנהלת צהרון לילדים שם הגן בו מתקיים הצהרון הוא: "חיוכים".

העשרה

בית שאן: "בית שאן עיר במחוז הצפון בישראל, בבקעת בית שאן, ממזרח לעמק יזרעאל, ממוקמת על כביש 90 כ-25 קילומטר מדרום לים כנרת. בית שאן מיושבת ברציפות מראשית התקופה הכלקוליתית (כ-4000 לפנה"ס) ועד ימינו (סך הכול כ-6,000 שנה). שם העיר עבר גלגולים רבים, בין השאר נקראה "אשאן", "בֵּית שָׁן", "ביישן", "סקיתופוליס" ו"ביסאן". נקראת, ככל הנראה, על שם האל שאן, שיושביה הקדומים הקימו לו בה מקדש".

לבורנט: "לבורנט (בעברית מַעְבְּדָן) הוא אדם העוסק בניהול מעבדה ובפיקוח על העבודה ועל הניסויים שמתבצעים בה.הלבורנט דואג להכין חומרים בתחילת כל ניסוי, לארגן כלים ואף לעתים קרובות לבצע את הניסוי. תפקיד הלבורנט הוא סידור המעבדה, הכנת החומרים והכלים וביצוע הניסויים והפיקוח עליהם."

ויקיפדיה

 תשע"ו

מילון

בית שאן
בית שאן עיר במחוז הצפון בישראל, בבקעת בית שאן, ממזרח לעמק יזרעאל, ממוקמת על כביש 90 כ-25 קילומטר מדרום לים כנרת. בית שאן מיושבת ברציפות מראשית התקופה הכלקוליתית (כ-4000 לפנה"ס) ועד ימינו (סך הכול כ-6,000 שנה). שם העיר עבר גלגולים רבים, בין השאר נקראה "אשאן", "בֵּית שָׁן", "ביישן", "סקיתופוליס" ו"ביסאן". נקראת, ככל הנראה, על שם האל שאן, שיושביה הקדומים הקימו לו בה מקדש.

לבורנט
לבורנט (בעברית מַעְבְּדָן) הוא אדם העוסק בניהול מעבדה ובפיקוח על העבודה ועל הניסויים שמתבצעים בה. הלבורנט דואג להכין חומרים בתחילת כל ניסוי, לארגן כלים ואף לעתים קרובות לבצע את הניסוי. תפקיד הלבורנט הוא סידור המעבדה, הכנת החומרים והכלים וביצוע הניסויים והפיקוח עליהם.

ציטוטים

”סבתא סיפרה לי שהיא נולדה בבית הוריה ולא בבית יולדות.“

הקשר הרב דורי